Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzeke, Sezen
dc.contributor.authorYiğit, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:55Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688319
dc.description.abstractÜlkemizde son yıllarda İlkokul Öğretim Programları çerçevesinde yaratıcılığı ve etkinöğrenmeyi esas alan pek çok öğretim stratejisi geliştirilmiş ve bu stratejiler görselmateryallerle de desteklenerek aktif bir öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Bu kapsamda,eğitimin farklı alanlarındaki derslerde kullanılan kavram ve zihin haritaları ile öğrencilerinderslere aktif olarak katılımı hedeflenmiştir. Daha etkili bir öğretimin gerçekleşmesi içinkullanılan görsel materyallerin, bilgilerin somutlaştırılmasında, akılda kalıcılık düzeyinde vedersin ilgi çekici hale gelmesinde önemli rol oynadığı bilinmektedir. İlkokulda çoğunluklakulaktan şarkı öğretimi yapılan 4. Sınıfta, öğrencilerin bilişsel gelişimleri dikkate alınarakbilgilerin, hatta şarkıların görsel materyallerle desteklenip sembolize edilerek öğretilmesigerektiği düşünülmektedir. Bu araştırma ile, araştırmacı tarafından oluşturulan şarkıharitalarının okul şarkılarının öğretiminde ne ölçüde etkili olduğu, farklı bir şarkı öğretimyaklaşımı olarak öğretmen ve öğrenciler açısından uygulanabilirlik durumunun belirlenmesiamaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Bursa ili Nilüfer ilçesine bağlı bir ilkokulda 2015-2016 Güz yarıyılında 4. Sınıflardan seçilen deney (N=25) ve kontrol (N=23) gruplarıyla 6hafta süresince uygulama gerçekleştirilmiştir. İlkokul 4. Sınıf Müzik Dersi Öğretim Programıçerçevesinde 6 tane şarkı seçilerek araştırmacı tarafından haritalandırılmıştır. Uygulamaöncesinde ve sonrasında araştırmacı tarafından hazırlanan okul şarkılarını öğrenme başarısıviölçme aracı kullanılarak ön test ve son test yapılmıştır. Ayrıca şarkı haritalarının öğrencilerüzerindeki görüşlerini belirlemek amacıyla yine araştırmacı tarafından şarkı haritalarınayönelik öğrenci görüşlerini ölçme aracı hazırlanmış ve son derste deney grubundakiöğrencilere uygulanmıştır. Verilerin analizi için Mixed ANOVA Testi yapılmış ve bunun içinSPSS 23 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubundakiöğrencilerin şarkıyı öğrenme başarısının, kontrol grubundaki öğrencilerin şarkıyı öğrenmebaşarısından daha yüksek olduğu, bununla birlikte şarkı haritalarının akılda kalıcılığı arttırdığıve öğrenciler üzerinde de olumlu bir etki bıraktığı görülmüştür.Anahtar sözcükler: Müzik eğitimi, şarkı haritası, şarkı öğretimi
dc.description.abstractIn recent years, various teaching strategies based on creativity and effective learninghave been developed within the scope of the Turkish Elementary Education Programs. Thesestrategies are reinforced with visual materials to establish an active learning environment. Indoing so, the aim is to ensure active participation of students in courses by means of usingconcept and mind maps in different fields of education. Visual materials are known to play animportant role in achieving more effective teaching by means of materializing knowledge,increasing memorability and making courses attractive for the students. It is believed thatvisual materials must be used to symbolize while teaching the fourth grade studentsknowledge, and even songs, taking account of their cognitive development. This study aims tofind out to what extent the song maps developed by the author are affective in teachingstudents school songs and to determine the practicability of these maps for teachers andstudents as a another song teaching approach. In line with this purpose, we performed anexperiment throughout a period of 6 weeks with experimental (N=25) and control groups(N=23) comprising of fourth grade students from an elementary school in the Nilüfer Districtof Bursa in the school year 2015/16. 6 songs were chosen in line with the Fourth Grade MusicCourse Curriculum and these songs were mapped by the author. Before and after theexperiment, the scale for measuring the success of learning school songs prepared by theauthor was used in the pre-test and post-test. Besides, another scale measuring students'opinions on song maps was prepared by the author and administered on the students in theexperimental group in the final course to determine their opinions. A Mixed ANOVA wasviiicarried out for data analysis using the SPSS 23 package program. The findings of the studyshowed that the success levels of the experimental group in learning the songs were higherthan those of the control group. Moreover, song maps were found to increase memorabilityand to have positive impact on the students.Key Words: Music education, song map, song teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGrafik,sembol ve resimlerden yararlanılarak oluşturulan şarkı haritalarının okul şarkılarının öğretimindeki başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of song maps created by using graphs, symbols and images on the success of teaching
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-26
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmGraphical symbols
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSymbols
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10087096
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid487349
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess