Show simple item record

dc.contributor.advisorUz, Rüçhan
dc.contributor.authorBayraktar, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688312
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin öğrencileri tarafından zorbalığa uğrama durumları ve sınıf yönetimi beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 öğretim yılı içerisinde Bursa iline bağlı Osmangazi, Nilüfer ve Yıldırım ilçelerindeki ortaöğretim okullarında görev yapan 422 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Öğretmene Yönelik Zorbalık Anketi` ve `Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler öğretmenlerin ders saatleri dışında araştırmacının kendisi tarafından toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans, ki kare ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğretmenlerin zorbalığa uğrama durumlarının cinsiyete ve okul türüne göre farklılaşmadığını, mesleki kıdem ve eğitim düzeyine göre farklılaştığını göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin zorbalığa uğrama durumlarına göre sınıf yönetimi beceri düzeyleri farklılaşmaktadır, diğer bir deyişle zorbalığa uğramayan öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri düzeyleri zorbalığa uğrayan öğretmenlerden daha yüksek bulunmuştur.
dc.description.abstractThe basic purpose of this study is to investigate the relationship beween teachers' being bullied by their students and their classroom management skills. Descriptive survey model is used in this study. The study has been put into practice with the participation of 422 teachers working at the secondary education schools in Nilüfer, Yıldırım and Osmangazi districts of Bursa province in 2015-2016 school year. `Teacher Targeted Bullying Survey` and `Classroom Management Skills Scale` are used as data collection tools in this study. The data regarding the study are collected by the researcher outside of class periods. Frequency, percentage, t test, one way analysis of variance, chi square and regression are utilized for analyzing the data. It was found that there is no significant difference between gender and school type and teachers' being bullied by their students but there are significant differences between teachers' educational level and professional seniority and their being bullied by their students. Besides that, the findings show that there is a significant difference between teachers' being bullied by their students and their classroom management skills level, in other words teachers who haven't been bullied by their students have higher classroom management skills level than teachers who have bullied by their students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğrencileri tarafından zorbalığa uğrama durumları ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on relationship between teacher targeted bullying and classroom management skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.identifier.yokid10140921
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471963
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess