Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsoy, Esim
dc.contributor.authorÖztürk, Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:51Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688303
dc.description.abstractBu çalışmada, İngilizce okutmanlarının bilgisayar teknolojilerini kullanımları ve bilgisayar ve iletişim teknolojilerine karşı tutumları araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, okutmanların bilgisayar ve iletişim teknolojilerine karşı tutumlarının belirlenmesi, teknoloji kullanımları ile tutumlarının arasındaki ilişkinin açıklanması ve BİT ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda görev yapan 63 İngilizce okutmanına veri toplama aracı olarak iki anket uygulanmıştır. Veri toplamada, demografik özelliklerle beraber BİT kullanım ölçeği ve BİT'e karşı tutum ölçeği olmak üzere iki anket kullanılmıştır. İlave olarak, 12 okutman ile teknoloji kullanım ihtiyaçlarının belirlenmesi ve teknolojiye karşı tutumlarını daha iyi anlamak için mülakatlar yapılmıştır. Anketlerden toplanan veriler SPSS programı ile sayısal olarak, mülakat içerikleri ise içerik analizi ile birlikte betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, İngilizce okutmanlarının büyük çoğunluğunun BİT 'i öğretim sürecinde çok değerli bulduklarını ve kişisel ya da mesleki amaçlı kullanımları için BİT'e karşı oldukça olumlu bir tutuma sahip olduklarını göstermektedir. Okutmanların BİT kullanımını etkileyen bilgisayar becerileri, mesleki deneyim ve yaş gibi bazı belirgin faktörler vardır. Kişisel amaçlı BİT kullanım sıklığı mesleki amaçlı kullanıma göre daha yüksektir ve bu noktada en temel ihtiyaçları teknoloji eğitimidir. Bu çalışmanın bulguları İngilizce öğretmenleri, dil okulları ve Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) öğretmen yetiştirme programları açısından pedagojik önem arz etmektedir.
dc.description.abstractIn the present study, how EFL instructors understand the use of computer technologies and their attitudes towards ICT were investigated. The aims of this research were to define the instructors' attitudes, explain the relationship between instructors' attitudes and their ICT use and specify their ICT needs. With these aims, 63 EFL Instructors, who work at Uludağ University School of Foreign Languages, were given two types of data collection instruments. The first questionnaire aimed at measuring the ICT use with the participants' demographic features and the second one aimed to identify instructors' attitudes towards ICT. Additionally, twelve instructors were interviewed to get a deeper understanding of their attitudes and ICT use. The data collected from the questionnaires were analyzed quantitatively using SPSS, and the interviews were analyzed qualitatively. The findings of the study revealed that nearly all participants regarded ICT as an invaluable tool for their teaching and had moderately positive attitudes towards using it for personal or professional reasons. There were some significant factors such as age, teaching experience and computer skills which are the most determinant factors affecting ICT use of instructors. The frequency of their ICT use for personal use is higher than their professional use and at that point their primary ICT need is training. The results of this study have pedagogical implications for the Council of Higher Education for teacher education, English teachers and language schools.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation of English lecturers` attitudes toward information and communication technologies (ICT) and their use of technology
dc.title.alternativeİngilizce okutmanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) karşı tutumlarının ve teknolojiyi kullanımlarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmMobile internet
dc.identifier.yokid10167794
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501518
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess