Show simple item record

dc.contributor.advisorÇabuk, Ulaş
dc.contributor.authorÇabuk, Ulaş
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:50Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688301
dc.description.abstractBu araştırma Johann Sebastian Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimindeki kullanım durumunu ortaya koymak, bu süitlerin viyolonsel eğitiminde kaynak olarak kullanılmasına ilişkin öğretim elemanı ve öğrencilerin görüşlerine yer vermek ve aynı zamanda süitlerin viyolonsel eğitimi açısından teknik ve müzikal analizinin yapılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda araştırmaya veri sağlamak amacıyla Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapmakta olan viyolonsel öğretim elemanı ve öğrencilerine anket uygulanmış, süitlerin viyolonsel eğitimi bakımından teknik ve müzikal analizleri yapılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda viyolonsel öğretim elemanları ve öğrencilerinin tamamının viyolonsel eğitiminde Bach viyolonsel süitlerine yer verilmesinin önemli ve gerekli olduğu görüşüne katıldıkları ve viyolonsel eğitiminde bu eserlere etkin bir şekilde yer verilmesinin öğrencilerin teknik ve müzikal becerilerinin gelişimine önemli katkı sağlayacağı görüşünde oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study was intended to examine the use of J. S. Bach's cello suites in cello instruction in the institutions that train music teachers, to determine the opinions of faculty members and students about the use of these suites as a source in cello instruction and to do a technical and musical analysis of these suites' role in cello instruction. The researcher administered a survey to the cello instructors and students in the music teaching programs of fine arts teaching departments in universities' education faculties to collect the study data and analyzed the suites in technical and musical grounds with a consideration for cello instruction.The data indicate that all the cello instructors and students accepted the importance and necessity of using Bach's cello suites in cello instruction, and believed that including these musical pieces in cello instruction at any level would greatly contribute to the improvement of students' technical and musical skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleJ. S. Bach viyolonsel süitlerinin müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda viyolonsel eğitimi bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of J. S. Bach's cello suites in cello instruction for pre-service music teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmSuite
dc.subject.ytmClassical music
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmBach, Jean Sebastien
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10145138
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471958
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess