Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbatır, Rasim Erol
dc.contributor.authorÖzer, Seray
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:48Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688293
dc.description.abstractBu araştırmada ülkemizde viyolonsel eğitiminde önemli bir yere sahip olan Türk motifleri içeren viyolonsel eserlerinin, viyolonsel öğretim elemanları ve öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda gereklilik ve yeterlilik düzeyleriyle, kullanılma durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, `Türk müziği ögeleri kullanılarak bestelenmiş viyolonsel müziği eserleri ve bestecilerine ilişkin veri toplamak, bu eserlerin viyolonsel eğitimine katkı sağlama, nicelik olarak yeterli bulunma, ulaşılabilirlik durumu vb. özellikleri ölçmek amacıyla viyolonsel öğretim elemanları ve öğrencilerine anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda genel durum tespiti yapılarak, viyolonsel eğitiminde Türk müziği motifleri kullanılarak bestelenmiş viyolonsel eserlerine ilişkin mevcut repertuvarın nicelik olarak yeterli bulunmadığı ve etkili kullanımında sorunlarla karşılaşıldığıbelirlenmiştir. Bu yapıdaki eserlerden daha çok ve etkili bir biçimde faydalanılmasına yönelik öneriler oluşturulmuştur.
dc.description.abstractIn this research, the identification of the necessity and sufficiency levels and the use of violoncello pieces, including Turkish motives that have an important role in violoncello training in our country is aimed in accordance with the views of violoncello instructors and students.In the research, a questionairre is applied to violoncello instructors and students so as to collect data regarding violoncello composers and pieces composed by using Turkish music components, and to measure the features of these pieces such as contribution to violoncellotraining, being sufficent in terms of quality and being convenient. Scanning method has been used to analyze the data.At the conclusion part of the research it has been found out that current repertory regarding violoncello pieces in violoncello training composed by using Turkish music motives are not sufficent in terms of quantity, and some problems are encountered when trying to use them efficiently. Besides, it has been suggested that such pieces be used more, and more effectively in violoncello training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim fakültesi güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dalı öğretim programında uygulanan viyolonsel eğitiminde Türk eserlerinin yerinin ve gerekliliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of Turkish pieces' place and necessity in violoncello training applied in education faculty fine arts education department's music education programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-26
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmTurkish art
dc.subject.ytmTurkish art music
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmCompositions
dc.identifier.yokid10153643
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid487359
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess