Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Ahmet
dc.contributor.authorDemirbağ, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:46Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688282
dc.description.abstractBu araştırmada literatürde sıkça çalışılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)modeli değerlendirilerek teknoloji entegrasyonuna inanç sistemini temel alan alternatif birmodel üretmek amaçlanmıştır. Bu amaçla yapılan araştırmada çoklu durum çalışmasındanyararlanılmıştır. Araştırmanın başlangıcında amaca uygun şekilde seçilen bir devlet okulundagörev yapmakta olan bir fen bilgisi öğretmeni ile iletişime geçilmiş ve bu öğretmenin önerisiile aynı okulda görev yapan ve çalışmayı kabul eden diğer iki öğretmene ulaşılmıştır. Seçilenbu üç fen bilimleri öğretmenin sınıf içi pratikleri gözlemlenmiştir. Sınıf içi pratiklernoktasında pedagojik açıdan birbirinden farklılık gösteren öğretmenlerle çalışmaya devamedilmiştir. Bu bağlamda örneklem seçiminde mini bir kartopu örneklemin gerçekleştiğisöylenebilir. Çünkü TPAİ sistemi modeli, oryantasyon açısından birbirinden farklı olan üçöğretmen için de uyumlu sonuçlar vermiştir.viiÖrneklem grubunu oluşturan üç öğretmenin Teknolojik, Pedagojik Alan İnanç (TPAİ)sistemlerini ortaya çıkarma amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Ayrıca bu üç öğretmenin inanç sistemlerinin teknoloji entegrasyonuna nasıl etki ettiğinianlamak amacıyla öğretmenlerden teknolojiyi entegre ettikleri bir ders saatini kamera kaydınaalmaları istenmiştir. Gözlem ve görüşme sonrasında elde edilen verilerin analizleri ÇokluKuram Oluşturma (Multi Grounded Theory) felsefesine uygun şekilde gerçekleştirilmiş ve buanalizler sonrasında TPAİ sistemi modeli ortaya çıkmıştır.TPAİ sistemi modeline göre öğretmenlerin TPAİ sistemi ve bu inanç sistemiarasındaki etkileşimlerin, planlama aşamasında teknolojinin kendisinin ve içeriğinin seçimini,uygulama aşamasında ise konunun öğretimi için teknolojiyi entegre etme sürecini etkilediğisonucuna varılmıştır. Bununla birlikte bu sonuç sonrasında TPAİ sistemi modeli ile ilgiliprogram yapıcılara, araştırmacılara ve öğretmenlere önerilerde bulunulmuştur.Anahtar sözcükler: Çoklu kuram oluşturma, öğretmen inançları, teknolojientegrasyonu, TPAB modeli, TPAİ sistemi,
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to produce an alternative model based on the beliefsystem for technology integration by evaluating the Technological Pedagogical ContentKnowledge (TPACK) model which is frequently studied in the literature. The research,conducted for this purpose, was designed as a multiple case study. At the beginning of theresearch, a science teacher who was working in a public school was selected andcommunicated. Subsequently, two other teachers who worked in the same school and agreedto participate with this teacher's recommendation were reached. In-class practices of the threeselected science teachers were observed. The study was continued with these teachers havingdifferent pedagogical aspects. The first analysis of the interview and observation results ofthis sampling group was started and then a mini sample of snowballs was set up. ixSemi-structured interviews were conducted in order to reveal the TechnologicalPedagogical Content Belief (TPCB) systems of the three teachers. In addition, in order tounderstand how belief systems of the teachers influenced their technology integration, theywere asked to video record a lesson time, in which they integrated the technology.Analysis of the data obtained after the observation and the interview were carried outin accordance with the philosophy of Multi-Grounded Theory. The TPCB system modelemerged after this stage.According to the TPCB system model, the interactions between the TPCB system andthis belief system influenced the selection of the technology itself and the content in theplanning phase, and the process of integrating the technology for teaching the subject in theapplication phase. Suggestions were made to program developers, researchers and teachersabout TPCB system model in accordance with the results.Keywords: Multi-Grounded Theory, teacher beliefs, technology integration, TPCKmodel, TPCB systemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ortamlarına teknoloji entegrasyonu: Öğretmen inançları değişkeni açısından incelenmesi
dc.title.alternativeScience teacher's technology integration in learning environments: The investigate according to teacher beliefs
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTechnology integration
dc.subject.ytmtechnological pedagogical content knowledge
dc.subject.ytmPedagogical belief
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10034724
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615345
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess