Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Osman
dc.contributor.authorKaya, Emre
dc.date.accessioned2020-12-04T09:04:29Z
dc.date.available2020-12-04T09:04:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68824
dc.description.abstractÖrgütsel adaletin iş tatmini üzerindeki ılımlılaştırıcı etkisini tespit etmek amacıyla yapılan çalışma, Batman ilinde 2019 yılının Haziran ayında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Batman ilinde bulunan kurumsal ve yerel marketlerde çalışmakta olan 231 kişidir. Araştırma verilerinin elde edilmesi için anket formu kullanılmıştır. Üç bölümden oluşan anket formunun ilk bölümünde 11 sorudan oluşan kişisel bilgiler formu, ikinci bölümünde `Örgütsel Adalet ve Yansızlık Ölçeği`, üçüncü bölümünde ise `Minnesota İş Tatmini Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, .alışılan market türü ile eğitim durumları karşılaştırıldığında eğitim seviyesi yükseldikçe katılımcıların daha çok ulusal marketlerde çalıştıkları, çalışanların eğitim durumuna göre yaptıkları görevlerinin değişmediği, örgütsel güven ve iş tatmini arasında pozitif yönlü yüksek bir ilişki bulunduğu, çalışanların örgütsel adaletin bulunduğuna ve işlerinden tatmin olduklarına ait kararsızlık yaşadıkları, iş tatmini arttıkça örgütsel adalet inancının yükseldiği belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca iş tatmini üzerinde maaş ve örgütsel adalet inancının ortak etkisi olmadığı, cinsiyet, yaş, eğitim, market türü, medeni durum örgütsel adalet inancı üzerinde etkili olmadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Adalet, Örgütset Adalet, İş Tatmini, Discount Marketler
dc.description.abstractThe study was conducted in June 2019 in Batman to determine the moderating effect of organizational justice on job satisfaction. The sample of the study is 231 people working in corporate and local markets in Batman. A questionnaire was used to obtain the research data. In the first part of the questionnaire consisting of three parts, the personal information form consisting of 11 questions was used, in the second part `Organizational Justice and Imbalance Scale` and in the third part `Minnesota Job Satisfaction Scale` was used.As a result of the study, when the level of education is compared with the level of education, it is observed that the higher the level of education, the more the participants work in national markets, the roles of the employees do not change according to the education level, there is a positive relationship between organizational trust and job satisfaction, the employees have organizational justice and they are satisfied with their jobs. It was determined that the belief in organizational justice increased as job satisfaction increased. In the study, it was also found that salary and organizational justice beliefs did not have a common effect on job satisfaction, and gender, age, education, type of market, marital status did not affect organizational justice belief.Key Words: Justice, Organizational Justice, Job Satisfaction, Discount Marketsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel adaletin ış tatmini üzerindeki ılimlastirici etkisi : Discount marketler üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe moderating effect of organizational hatice on jon satisfaction: An application on the discount marketer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238711
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578043
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess