TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 217
-
Fen bilimleri programındaki ekosistem, biyolojik çeşitlilik ve çevre sorunları konularının öğretim tasarımı ve uygulanması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 2005 Fen ve Teknoloji Öğretim Programında `İnsan ve Çevre` ünitesinde ve 2013 Fen Bilimleri Programında `İnsan ve Çevre İlişkileri` ünitesi içerisinde yer alan Ekosistem, Biyolojik Çeşitlilik ve Çevre Sorunları ... -
Güzel sanatlar liselerindeki piyanoların akort, bakım ve onarım sorunlarının değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerindeki piyanoların akort, bakım ve onarım sorunlarını ortaya koyma amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın problem cümlesi `Güzel Sanatlar Liselerindeki piyanoların akort, bakım ve onarım ... -
BİLSEM`e kayıt hakkı kazanan ve kazanamayan öğrencilerin anne/babalarının rehberlik gereksinimlerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 2011/2012 eğitim yılında Şanlıurfa BİLSEM özel yetenekli birey tanılama sürecine katılmış, BİLSEM'e kayıt hakkı kazanan ve kazanamayan öğrencilerin anne/babalarının rehberlik gereksinimleri ve bu süreçteki ... -
Okulöncesi öğretmenleri için bilimsel süreç becerilerine yönelik eğitim programı geliştirilmesi ve uygulanması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerileri'ne dayalı bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamayı amaçlayan bir hizmet içi eğitim programı geliştirmek, uygulamak ve bu hizmet-içi eğitim ... -
An analysis of factors that influence turkish EFL learners attitudes toward english language
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu?nda hazırlık sınıfında okumakta olan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı olan tutumlarını etkileyen faktörler ... -
Annelerin kişisel değerleri ile beş-altı yaş çocuklarının değer kazanımları arasındaki ilişkiler
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; annelerin kişisel değerleri ile 5-6 yaş grubu çocuklarının değer kazanımları ve çocuklarına aktarmak istedikleri değerler arasındaki ilişkileri saptamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa ilinde ... -
PISA matematik okuryazarlık öğretiminin PISA sorusu yazma ve matematik okuryazarlık düzeyleri üzerine etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının PISA matematik okuryazarlık düzeylerini geliştirmek amacıyla yapılandırmacı öğrenme ortamları tasarlanması, tasarlanan öğretimin uygulanması ve bulguların rapor ... -
Ortaokul fen bilimleri dersindeki asitler ve bazlar konusunda fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretim tasarımı hazırlanmasına yönelik bir çalışma
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf Fen Bilimleri dersindeki asitler ve bazlar konusunda Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi temelinde hazırlanan öğretim tasarımının uygulanmasının ... -
Ortaöğretimdeki sayısal derslerde etkileşimli tahtanın etkin kullanımının araştırılması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, literatürdeki çalışmalara göre etkileşimli tahtanın (ET) etkin kullanımının tanımlanması ve yapılan tanıma göre mevcut etkileşimli tahta kullanımının ET'nin etkin kullanımı açısından incelenmesi ... -
Altı yaşındaki çocukların anne baba tutumları ile çoklu zeka alanları ve grup içi etkinlik düzeyleri arasındaki ilişki
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; resmi anaokullarına devam eden altı yaşındaki kız ve erkek çocukların, anne baba tutumları ile çoklu zekâ alanları ve grup içi etkinlik düzeyleri arasındaki ilişkileri saptamaktır. Araştırmanın çalışma ... -
Bestecilerin görüşleri doğrultusunda Türk eğitim müziğinin değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müzik eğitiminin amaçlarıyla örtüşen ve müzik eğitiminde bir materyal olarak önemli yer tutan; geleneksel ve çağdaş, tek sesli ve çoksesli, yerel, ulusal ve evrensel nitelikle müziklerden beslenen eğitim müziği alanına ... -
Ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu araştırmanın amacı, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi programını öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ... -
İlkokul 2.sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde uygulamaya konulan ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmada İngilizce öğretmenlerinin ... -
Psikolojik danışmanlar için çokkültürlü tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez ile Türkiye'de çalışan psikolojik danışman ve rehber öğretmenler için bir çokkültürlü tutum ölçeği geliştirilmiştir. Geçerli ve güvenilir sonuçlar alabilmek için ölçek, deneme ve ana uygulama adı altında iki ... -
The use of mnemonic devices for minimizing cross-association in teaching vocabulary to primary school efl learners
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kelime öğretimi, şüphesiz yabancı dil eğitiminde önemli bir role sahiptir. Fakat yabancı dilde kelime öğretimi alanında, `kıyafetler`, `renkler` vb. anlamca ilgili kelimelerin aynı anda mı yoksa farklı zamanlarda mı ... -
Okuma-anlamadaki başarının matematik başarısına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda Türkiye'de yapılan Ortaöğretime Geçiş ve Yükseköğretime Giriş sınavlarında öğrencilerin matematik dersindeki başarılarının düşüklüğü, bu alanda ciddi sıkıntılar olduğunun sinyalini vermektedir. Öğrencilerin ... -
Fen öğreniminde güçlük çekilen biyolojik kavramların yapılandırmacı yaklaşımla öğretimi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada amaç, 6. ve 7. sınıf fen bilimleri programlarında yer alan ve öğretiminde güçlük çekilen biyoloji kavram ve konularını tespit etmek, öğretimini sağlamak ve kavram yanılgılarını gidermektir. Araştırmanın ... -
İşbirlikli öğrenmenin matematik başarısına etkisi ve bu yönteme ilişkin öğrenci görüşleri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; işbirlikli öğrenme tekniklerinden `Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri`nin, öğrencilerin matematik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada ayrıca deney grubu öğrencilerinin uygulanan işbirlikli ... -
9. sınıf öğrencilerinin sıradışı problem çözme becerileri: Deneysel bir çalışma
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerine verilen sıradışı problem çözme eğitiminin öğrencilerin strateji kullanımı, bu konu ile ilgili düşünceleri ve tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma öntest-sontest deneysel ... -
Hayatboyu öğrenme erasmus ders verme hareketliliği programının öğretim elemanları tarafından değerlendirilmesi (Türkiye Uludağ Üniversitesi ve İspanya Castilla la Mancha Üniversitesi örneği)
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ERASMUS Programı Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği eğitim programıdır. ERASMUS programının alt faaliyetlerinden biri ise ERASMUS Ders Verme Hareketliliğidir. ...