Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtaran, Hanifi
dc.contributor.authorAkinci, Sümeyra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:39:56Z
dc.date.available2021-05-08T11:39:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688052
dc.description.abstractBu araştırma, 6-10 yaş arası artikülasyon bozukluğu olan çocukların akademik becerileri ile artikülasyon düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır.Artikülasyon bozukluğu olan 6-10 yaş arası 50 çocuk ile yine aynı yaşlarda artikülasyon bozukluğu olmayan 50 çocuğa Akademik Benlik Kavram Ölçeği, Ankara Artikülasyon Testi ve Ayrıntılı Değerlendirme Ölçeği kullanılmış ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.Artikülasyon bozukluğu olan öğrencilerin akademik başarıları incelendiğinde Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi ders programlarında belirlenen kazanımlar açısından artikülasyon bozukluğu olan öğrencilerin artikülasyon bozukluğu olmayan öğrencilere göre daha düşük akademik becerilere sahip olduğu görülmüştür.Sözel, Şekil-Uzay, Göz-El Koordinasyonu, Ziraat, Ticaret, İş Ayrıntıları, Müzik, Sosyal Yardım, Sosyal Bilimler ve Sayısal puanlar bakımından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmaktadır. Artikülasyon bozukluğu olan öğrencilerin, Sözel ve Sayısal yetenek puanları ile Şekil-Uzay, Göz-El Koordinasyonu, Ziraat, Ticaret, İş Ayrıntıları, Müzik, Sosyal Yardım, Sosyal Bilimlere karşı ilgi puanları artikülasyon bozukluğu olmayan öğrencilere göre daha düşük olduğu bulunmuştur. Elde edilen verilerde cinsiyet değişkenine göre tek farklılaşma Ankara Artikülasyon Testinde görülmektedir. Kız öğrencilerin Ankara Artikülasyon Testinden aldıkları puan anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Ankara Artikülasyon Testinden elde edilen puanların yaş değişkenine göre aralarında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.Artikülasyon bozukluğu olan ilkokul öğrencilerinin akademik becerilerinde artikülasyon bozukluğu olmayan öğrencilere göre anlamlı bir farklılık bulunmuş olup bu farklılık gerekli eğitim-öğretimle geliştirilip düzeltilmelidir.Anahtar kelimeler: Ankara artikülasyon testi, artikülasyon bozukluğu, akademik benlik kavram ölçeği, akademik beceri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to research whether there is a relationship between their academic skills and the level of articulation of children in 6-10 age range who have articulation disorders.Academic Self-Concept Scale, Ankara Articulation Test and Detailed Assessment Scale are implemented to 50 children between ages of 6 and 10 who have articulation disorders and, 50 agemate children who have non-articulation disorders and obtained results are compared.When academic achievements of students who have articulation disorders are examined, it is showed that students who have articulation disorders have lower academic skills than students who have non-articulation disorders in terms of the gains identified in curriculums of Turkish, Mathematics and Life Science.There are statistically significant difference between groups in point of Linguistic, Shape-Space, Eye-Hand Coordination, Agriculture, Trade, Job Details, Music, Social Aid, Social Science and Numerical Scores. It is discovered that scores of students who have articulation disorders which are Linguistic and Numerical skills and, interest against Shape-Space, Eye-Hand Coordination, Agriculture, Trade, Job Details, Music, Social Aid, and Social Science are lower than students who have non-articulation disorders. The only differentiation in comparison with gender variable is seen in Ankara Articulation Test. It is found that female students'score from Ankara Articulation Test is significantly lower. It is showed that there is no significantly difference between scores obtained from Ankara Articulation Test according to age variable.Conclusion: It is showed that whether there is a significant difference in primary school students'academic skills that have articulation disorders according to students who have non-articulation disorders, this differentness should be developed and improved with necessary educational system.Keywords: Ankara Articulation Test, articulation disorders, academic self-concept scale, academic skill.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKulak Burun ve Boğaztr_TR
dc.subjectOtorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.title6-10 yaş arası artikülasyon bozukluğu olan çocukların akademik becerilerinin normal öğrencilerle karşılaştırılması
dc.title.alternativeWhether there is a relationship between their academic skills and the level of articulation of children in 6-10 age range who have articulation disorders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-05
dc.contributor.departmentOdyoloji ve Konuşma Bozuklukları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10117176
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTURGUT ÖZAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620514
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess