Show simple item record

dc.contributor.advisorÖksüztepe, Eyyüp
dc.contributor.authorŞeker, Burhan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:39:12Z
dc.date.available2021-05-08T11:39:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687934
dc.description.abstractGünümüzde dünyada kullanılan araçların büyük çoğunluğu insan hayatı ve çevre için ciddi problemler doğurmaktadır. Hava kirliliği, küresel ısınma ve petrol kaynaklarının azalması ile beraber farklı enerji kaynakları kullanan araçlara yönelim artmıştır. Batarya, süper kondansatör veya yakıt hücresini enerji kaynağı olarak kullanabilen elektrikli araçlar otomotiv endüstrisinin geleceği olarak görülmektedir.Elektrikli araçların güç sistemleri için yüksek güçlü dc-dc konvertörler gereklidir. Araç tasarımındaki kısıtlamalardan dolayı kullanılacak olan güç konvertörleri çift yönlü, güvenilir, düşük ağırlıklı, düşük hacimli, yüksek verimli ve düşük gerilim ve akım dalgalanmaları sunan yapıda olmalıdır.Bu çalışmada farklı dc-dc konvertörler incelenmiştir. Elektrikli araçlarda kullanılan dc-dc konvertörlerin çalışması detaylandırılmıştır. Elektrikli araçlarda kullanılan yarım köprü kaskad dc-dc konvertörün Matlab/Simülink programı kullanılarak benzetimi gerçekleştirilmiş ve benzetim sonuçları elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe majority of vehicles in the present world causes serious problems for human life and environment. Tendency to the vehicles using different energy sources has been increasing due to air pollution, globalwarming and diminishing oil supplies. Electric vehicles which can use battery, super capacitor or fuel cell as energy source are seen as the future of the automotive industry.High power dc-dc converters are required for power systems of electric vehicles. Due to limitations in design of vehicle, the power converters should be bidirectional, reliable, low weight, low volume, high efficiency and low ripple in voltage and current.In this study, different dc-dc converters areinvestigated. The operation of dc-dc converters used in electric vehicles is detailed. The simulation of half bridge cascaded dc-dc converter using in electric vehicles is performed and simulation results are obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleElektrikli araçlar için çift yönlü alçaltıcı-yükseltici DC-DC konvertör tasarımı ve kontrolü
dc.title.alternativeDesign and control of bidirectional buck-boost DC-DC converter for electric vehicles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10056657
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTUNCELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461809
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess