Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Hamza
dc.contributor.authorKurt, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-04T09:04:00Z
dc.date.available2020-12-04T09:04:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68784
dc.description.abstractİktisat biliminde insan, sahip olduğu kısıtlı kaynakları kullanarak ihtiyaçlarını gidermeye çalışır. Bununla birlikte geçmişten günümüze refah seviyesini maksimum düzeye ulaştırmayı hedefleyen rasyonel bir canlı olarak görülmüştür. Ana akım iktisat teorilerinde ise her zaman rasyonel karar alan bir makine olarak tanımlanmıştır. Ancak günlük yaşamda insanın çevresel, sosyal, psikolojik faktörler gibi etmenlerden etkilendiği ve rasyonel hareket sergilemediği görülmektedir. Son yıllarda iktisat biliminin alt dalı olarak literatüre giren Davranışsal İktisat'a göre bireyler, aynı şartlar altında olsalar bile birbirlerinden farklı kararlar alır ve bazıları irrasyonel hareket gösterir. Bu tez çalışmasında davranışsal iktisat ve iktisat bilimindeki tarihsel süreç açıklanmıştır. Aynı zamanda tüketim ve tüketici davranışları tanımlanmış olup tüketici davranışlarını etkileyen faktörler davranışsal iktisat bağlamında tanımlanmıştır. Batman üniversitesi öğrencilerine yapılan anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizi sonucunda tüketicilerin davranışlarının irrasyonel hareket barındırdığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn economics, people try to meet their needs by using their limited resources. However, they have been seen as a rational vibrant aiming to maximize the level of comfort from past till now. In mainstream economic theories, they have always been defined as a machine who takes rational decisions. But, it is seen that in daily life, human being is affected by factors such as environmental, social and psychological factors and does not display rational movements. According to the Behavioral Economics, which is in the literature as a sub-branch of the science of economics, individuals take different decisions from each other even under the same conditions and some of them show irrational movements. In this thesis, explained the behavioral economics and the historical process in economics. At the same time, consumption and consumer behaviors and the factors affecting consumer behavior are defined in the context of behavioral economics. As a result of the statistical analysis of the data obtained from the survey conducted by Batman University students, it was determined that the behaviors of the consumers were irrational.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleTüketici davranışlarının davranışsal iktisat açısından açıklanması: Batman Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeThe explanation of consumer behavior from behavioral economics: The case of Batman University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-24
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmBehavioral economics
dc.subject.ytmBehavioral finance
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmBatman
dc.identifier.yokid10239910
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546420
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess