Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Mehmet Emin
dc.contributor.authorYildiz, Mehmet Hakki
dc.date.accessioned2020-12-04T09:02:51Z
dc.date.available2020-12-04T09:02:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68679
dc.description.abstractBu araştırmayla; ortaokul öğrencilerinin amatör spor takımlarında yer almaları ve spor aktivitelerine katılmalarının akademik ders başarılarını olumlu veya olumsuz etkileyip etkilemediğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Bu araştırma ilişkisel tarama modeline göre yapıldı. Araştırma sürecinde Batman Üniversitesi Etik Komisyonundan onay alınmıştır. Araştırma örneklemi; 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Batman il merkezi ortaokullarında 5,6,7 veya 8. sınıfını bitiren ve en az son bir yıldır amatör spor kulüplerinde aktif antrenmanlara düzenli olarak katılan lisanslı sporcu öğrencileri kapsar. Katılımcılar, 70'i (%50,4) kız sporcu ve 69'u da (%49,6) erkek sporcu olmak üzere 139 kişiden oluşmaktadır. Yılsonu not ortalamalarına göre en düşük ve en yüksek grupta sporcu dağılımının az olduğu, sporcuların daha çok orta seviye not ortalamasına sahip oldukları söylenebilir. Sporcuların bitirdikleri sınıfların yılsonu not ortalaması ile spor başarısı arasında istatistiksel olarak düşük düzeyde pozitif ilişki bulundu. Sporcuların LGS puan ortalaması ile BKİ, spor yaptıkları yıl, haftalık spor yaptıkları gün sayısı, spor başarısı arasında istatistiksel olarak anlamlı herhangi bir ilişki bulunmadı. Spor takımlarında yer almanın ve spor aktivitelerine devam etmenin akademik başarıyı düşürmediği ancak belirgin bir artışa da neden olmadığı sonucuna ulaşılabilir. Öğretmenler, öğrencileri spora yönlendirmede daha etkin rol üstlenmelidirler. Daha fazla öğrencinin spora yönlendirilmesi için sağlık ve eğlence vurguları öne çıkarılabilir.
dc.description.abstractWith this research; It is aimed to investigate whether the participation of middle school students in amateur sports teams and their participation in sports activities affect their academic success or not. This research was conducted according to the relational screening model. Approval was obtained from the Ethics Committee of Batman University during the research process. Research sample; In the 2017-2018 academic year, it covers licensed athletes who have completed 5,6,7 or 8th grade in Batman city center secondary schools and regularly participate in active training in amateur sports clubs for at least one year. The participants consisted of 139 people, 70 (50.4%) of which were female athletes and 69 (49.6%) of them were male athletes. It can be said that the distribution of athletes in the lowest and highest groups is low according to the year-end grade point averages. It can be said that athletes have a medium grade point average. A statistically low positive correlation was found between the end of year grade point averages of the athletes and their sports success. No statistically significant relationship was found between the mean LGS score of the athletes and their BMI, year of sports, number of days of sports, and sport success. It can be concluded that taking part in sports teams and continuing sports activities does not decrease academic achievement but does not cause a significant increase. Teachers should take a more active role in guiding students into sports. Emphasis on health and entertainment can be put forward to encourage more students to engage in sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor aktivitelerine devam eden ortaokul öğrencilerinin okul ders başarıları ile spor başarıları ilişkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of sports achievements relationship with the school academic achievement of mi̇ddle school students attendi̇ng sports activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-27
dc.contributor.departmentRekreasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.identifier.yokid10266445
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564149
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess