Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorKaratüme, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:55Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686319
dc.description.abstractBu aratırma da; lise son sınıf örencilerinin iletiim becerileri ile çeitlideikenler; (cinsiyet, anne-babanın birliktelii, ailenin yaadıı yer, ailenin sosyoekonomikdüzeyi, anne-baba eitim durumu ve karde sayısı) arasındaki ilikininincelenmesi amaçlanmıtır.Aratırma, 2013-2014 eitim-öretim yılında anlıurfa l Merkezinde bulunananlıurfa Anadolu Lisesi, Osmangazi Anadolu Lisesi, Tes-i Anadolu Lisesi, EsentepeMKB Anadolu Lisesi, Karaköprü Anadolu Lisesi, Gazi Anadolu Lisesi, Urfa AnadoluLisesi ve air Nabi Anadolu Lisesi'nde son sınıfa devam eden 512 lise örencisiylegerçeklemitir. Örencilerin iletiim becerilerini belirlemek amacıyla Korkut (1996)tarafından gelitirilen `letiim Becerilerini Deerlendirme Ölçei (BDÖ)`, ile kiiselve ailesel özelliklere ilikin bilgi edinmek amacıyla aratırmacı tarafından hazırlanan`Kiisel Bilgi Formu` kullanılmıtır.Aratırma sonucunda elde edilen verilere SPSS (Sosyal Bilimler için istatistikProgramlar) ile istatistik ilemler yapılmıtır. Verilerin analizinde `Tek Yönlü VaryansAnalizi ve Baımsız Gruplar T-testi ` nden yararlanılmıtır. Aratırmadan elde edilen bulgular kısaca u ekilde özetlenebilir; lise son sınıftaokuyan örencileri iletiim becerileri ile bazı deikenler (cinsiyet, babanın eitimdurumu ve ailenin gelir durumu) arasında anlamlı bir ilikinin olduu bulunmutur.Cinsiyetleri farklı lise son sınıfta okuyan örencilerin iletiim becerileri düzeyleriarasında kızların lehine anlamlı farklılıklar bulunmutur. Lise son sınıfta okuyanörencilerin annelerinin eitim durumları ile iletiim becerileri arasında anlamlıfarklılıklar bulunamamıtır. Dier taraftan babalarının eitim durumu farklı lise sonsınıfta okuyan örencilerin iletiim becerileri düzeyleri arasında anlamlı farklılıklarbulunmutur. Baba eitim düzeyi yüksek olanların dierlerine göre iletiim beceripuanları daha yüksek olduu sonucu bulunmutur. Örencilerin iletiim becerileri anneve babalarının birilikte yaamalarına balı olarak farklılık göstermedii sonucubulunmutur. Lise son sınıfta okuyan örencilerin iletiim becerileri puanları ile kardesayısı arasında anlamlı bir iliki olmadıı sonucu bulunmutur. Yine aynı ekilde liseson sınıfta okuyan örencilerin iletiim becerileri puanları ile ailesinin yaadıı yerarasında anlamlı bir iliki bulunmamıtır. Lise son sınıfta okuyan örencilerin iletiimbecerileri puanları ile ailesinin gelir durumu arasında anlamlı farklılık olduugörülmütür.Anahtar Kelimeler: letiim, iletiim becerileri, lise örencileri
dc.description.abstractThis research aims to examine the relation between the communication skills ofthe high school last grade students and various variables (sex, being together of parents,the place of birth, level of socio-economic, the education of parents and the number ofsiblings).The research was conducted with 512 high school students studying in last gradein air Nabi Anatolian High School, Urfa Anatolian High School, Gazi Anatolian HighSchool, Karaköprü Anatolian High School, Esentepe MKB Anatolian High School,Tes- Anatolian High School, Osmangazi Anatolian High Schooland anlıurfaAnatolian High School in the city center of anlıurfa in 2013–2014 academic year. `TheEvaluation of Communication Skills Scale ` developed by Korkut (1996) was used inorder to identify communication skills of students, and `Personal Information Form`prepared by researcher was used in order to acquire information about personal andfamily-related traits.The data obtained from the research was calculated statistically with the SPSS(Static Programme For Social Sciences) . `One –Way Analys is of Variance ` and `Independents Groups T-Test ` were used in analysis of data.According to the findings obtained from the research; it exists a meaningfulrelation between the communication skills of the high school last grade students andvarious variables (sex, the education of father and the level of family's income). It wasfound the significant differences in favour of girl students among the students, who aredifferent sexes, studying in last grade of the high school by terms of communicationskills level. No meaningful differences were found between the education level ofmothers whose children study in last grade of the high school and the students'communication skill. On the other hand; it was found that it exists meaningfuldifferences between the students',who study in last grade of the high school, father'seducation level and these students' communication skills level. It was also revealed thatthe students whose father's education level is high have higher communication skillsscores than the other students.It was concluded that the students' communication skillsscores did not differ depending on living together of parents.It was seen that it exists nosignificiant relation between the communication skills scores of the students studying inlast grade of the high school and the number of siblings. Likewise ; no meaningfulrelation was found between the communication skills scores of the students studying inlast grade of the high school and the students' parents' living place .And finally, it wasconcluded that it exists meaningful differences between the communication skills scoresof the students studying in last grade of the high school and the parents' income level.Keywords : Communication, Commnication Skills, High School Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise son sınıf öğrencilerinin iletişim becerleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relation between some variables and communication skills of the high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10040795
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363459
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess