Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuzalp Marangoz, Aslıhan
dc.contributor.authorErol Zorsu, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:54Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:54Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686312
dc.description.abstractHer gün hızla gelişen ve değişen dünyada toplumsal sorunlar da büyük bir hızla artmaktadır. İnsanların yaşantılarını pek çok yönden bir çıkmaza sokan bu toplumsal sorunların çözümü için; sosyal pazarlama kampanyaları artık vazgeçilmez seçeneklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu gerçeklerden yola çıkılarak, bu tezde emniyet kemeri ile ilgili sosyal reklamlarının bireyler üzerindeki etkileri araştırma konusu edilmiş ve sonuçlar irdelenmiştir.Araştırmanın temel amacı; bireylerin sosyal pazarlama çerçevesinde, emniyet kemeri kullanımı ile ilgili tutum ve algılarını anlamaya çalışmak ve bu reklamların bireyler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır.Araştırmada veriler; dört ayrı ilde (Mersin, İstanbul, Bayburt, Hatay) rastgele seçilen 300 kişi ile yapılan anket sonucu toplanmış ve bu veriler SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonunda elde edilen bulgulara göre, ankete katılan bireylerin büyük bir çoğunluğunun, emniyet kemeri konulu sosyal reklamlardan haberdar olduğu ve bu reklamlardan etkilendiği görülmüştür. Bununla birlikte emniyet kemeri kullanımı konulu sosyal reklamlardan etkilenme düzeyi; cinsiyete, yaşa, eğitim düzeyine, aktif sürücü olup olmama durumuna, gelir düzeyine ve mesleklerine göre farklılık göstermemektedir. Ancak medeni durum ve çocuk sahibi olma durumuna göre farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Pazarlama, Emniyet Kemeri Kullanımı
dc.description.abstractSocial problems are increasing exponentially in our rapidly changing and developing world. Social marketing is an essential option for authorities wishing to address the population in order to solve large-scale social problems that are negatively affecting society. In this thesis, we study how social marketing commercials about the seat belt have affected people who have viewed them. The main goal of this research is to understand the individuals' attitudes and perceptions about seat belt usage and how seat belt commercials affect or alter those attitudes and perceptions. We employ a theoretical framework developed from social marketing research in order to further understand our findings.The data was gathered in a survey conducted with a random selection of 300 people in 4 cities, and analyzed by computer program SPSS 16.0.According to our findings, most of the individuals who participated in the survey were aware of the social commercials and were affected by them. In addition to this, the level of response to social commercials about seat belt usage varied by gender, age, education, income level, actively driving versus non-actively driving and profession. However, responses did not vary by marital status or having children. Keywords: Social Marketing, Seat Belt Usageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal pazarlamada tutundurma: Emniyet kemeri kampanyası üzerine bir araştırma
dc.title.alternativePromotion in social marketing: A study on the safety belt campaign
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSeat belts
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.identifier.yokid10031496
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363461
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineİşletme Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess