Eğitimde dönüşümün öğretmen motivasyonu üzerine etkileri: Mersin ili Akdeniz - Yenişehir ilçelerindeki ilkokul öğretmenleriyle çalışma
dc.contributor.advisor | Korkmazyürek, Haluk | |
dc.contributor.author | Okçu, Oya Emine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686297 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitimde son dönemde yapılan dönüşümlerin öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışma kapsamında, uygulamada kullanılan beş sorudan oluşan görüşme formu oluşturularak eğitimde dönüşümün etkileri, öğretmenler üzerinde etkileri, olumlu olumsuz yanları ve okulun öğretim sistemi hakkında görüşmede açık uçlu sorulara yer verilerek mesleki dayanışmanın, iş tatmini ve gelir durumunun, performans ve motivasyon üzerindeki etkileri incelenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği yöntemi uygulanarak veriler toplanmıştır. Alınan cevaplarda belirlenen konular kodlanmış ve kategoriler altında gruplandırılmıştır. Başlıca olumlu ve olumsuz yönleri bulgular bölümünde değerlendirilmiştir.Çalışma, eğitimdeki dönüşüm çabalarından doğrudan etkilenen öğretmenleri kapsadığı ve onların dönüşüm hakkındaki değerlendirmelerini belirlemeye yönelik olması açısından önemlidir. Bu araştırmanın, Türkiye'de eğitimdeki dönüşüm girişimlerinin bilimsel olarak değerlendirilmesi çalışmalarına katkı sağlaması hedeflenmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitimde dönüşüm, Motivasyon, Öğretmen motivasyonu | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the effects of education on the motivation of teachers transformation in the last period.In the study, the application used to effect transformation in education by creating interview form consisting of five questions, the impact on teachers, professional solidarity by employing open-ended questions in interviews about the positive and negative aspects and the school education system, job satisfaction and income situation, to be introduced by investigating the effect on performance and motivationIt was studied.The study data was collected by applying semi-structured interview technique method. Issues identified in responses received coded and grouped under categories. Major findings were evaluated in the positive and negative aspects of the department.The study covered the transformation efforts in education is important for teachers to be directly affected and to determine their assessment of their conversion. This research, the transformation initiatives in education in Turkey is aimed to contribute to the evaluation of scientific studies.Keywords: transformation in education, motivation, teacher motivation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Eğitimde dönüşümün öğretmen motivasyonu üzerine etkileri: Mersin ili Akdeniz - Yenişehir ilçelerindeki ilkokul öğretmenleriyle çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Transformation | |
dc.identifier.yokid | 10074259 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389125 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |