Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmazyürek, Haluk
dc.contributor.authorOkçu, Oya Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:52Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:52Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686297
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitimde son dönemde yapılan dönüşümlerin öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkilerini belirlemektir. Çalışma kapsamında, uygulamada kullanılan beş sorudan oluşan görüşme formu oluşturularak eğitimde dönüşümün etkileri, öğretmenler üzerinde etkileri, olumlu olumsuz yanları ve okulun öğretim sistemi hakkında görüşmede açık uçlu sorulara yer verilerek mesleki dayanışmanın, iş tatmini ve gelir durumunun, performans ve motivasyon üzerindeki etkileri incelenerek ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği yöntemi uygulanarak veriler toplanmıştır. Alınan cevaplarda belirlenen konular kodlanmış ve kategoriler altında gruplandırılmıştır. Başlıca olumlu ve olumsuz yönleri bulgular bölümünde değerlendirilmiştir.Çalışma, eğitimdeki dönüşüm çabalarından doğrudan etkilenen öğretmenleri kapsadığı ve onların dönüşüm hakkındaki değerlendirmelerini belirlemeye yönelik olması açısından önemlidir. Bu araştırmanın, Türkiye'de eğitimdeki dönüşüm girişimlerinin bilimsel olarak değerlendirilmesi çalışmalarına katkı sağlaması hedeflenmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitimde dönüşüm, Motivasyon, Öğretmen motivasyonu
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effects of education on the motivation of teachers transformation in the last period.In the study, the application used to effect transformation in education by creating interview form consisting of five questions, the impact on teachers, professional solidarity by employing open-ended questions in interviews about the positive and negative aspects and the school education system, job satisfaction and income situation, to be introduced by investigating the effect on performance and motivationIt was studied.The study data was collected by applying semi-structured interview technique method. Issues identified in responses received coded and grouped under categories. Major findings were evaluated in the positive and negative aspects of the department.The study covered the transformation efforts in education is important for teachers to be directly affected and to determine their assessment of their conversion. This research, the transformation initiatives in education in Turkey is aimed to contribute to the evaluation of scientific studies.Keywords: transformation in education, motivation, teacher motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitimde dönüşümün öğretmen motivasyonu üzerine etkileri: Mersin ili Akdeniz - Yenişehir ilçelerindeki ilkokul öğretmenleriyle çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTransformation
dc.identifier.yokid10074259
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid389125
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess