Eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin motivasyonuna etki eden faktörler üzerine bir inceleme: Adana / Seyhan örneği
dc.contributor.advisor | Köylü, Murat | |
dc.contributor.author | Akün, Sami | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686289 | |
dc.description.abstract | Bilginin gerçek sermaye olarak kabul edildiği günümüzde, eğitime verilen önem artarak öğretmenlere yeni sorumluluklar ve davranışlar yüklemektedir. Eğitimin vazgeçilmez temel öğesi olan öğretmen; dinamik, yenilikçi,bilimsel düşünme gücüne sahip bir yapıyla donanık olmalıdır. Öğretmenin oluşan yeni yapısı içinde nesnel ve bilimsel değerlendirme yapabilme niteliğinin bulunması zorunlu bir gerekliliktir. Eğitim kurumlarının iyi yönetilmesi görevi insan yetiştirmek olan öğretmenlerin motivasyonu ülkemizin geleceği açısından hayati önem taşımaktadır.Bu çalışma okullarda görevli öğretmen ve idarecilerin motivasyon ve doyumunun ölçülmesi, öğretmen ve idarecileri motive etmede kullanılabilecek motivasyon araçlarının, degişen personel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıstır.Bu amaçla Adana ili Seyhan ilçesinde 27 okul ve eğitim kurumundan 75'i idareci ve 85'i öğretmen toplam 160 katılımcı ile anket çalışması yapılmış, Öğretmen ve idareciler açısında birinci önceliğin iş güvencesi ve sosyal haklar olduğunu görülmüştür. Yönetici atama yönetmeliğinin objektif kriterlere göre yapılması eğitim çalışanları tarafından çok yüksek oranda desteklenmiştir. Eğitim çalışanlarının son beş yıl içinde görev yeri değişikliğinin çok fazla olduğu bu sonuçların öğretmen ve idarecilerinin motivasyonlarını iyi yönde etkilemediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Nowadays the knowledge is accepted as the real wealth, hence, the importance given to the education increases and the new responsibilities and behaviors are attributed to the teachers. The teacher who is the main and essential element of education must be dynamic, innovative and capable of thinking scientifically. In the new structural form of a teacher, it is a compulsory necessity that he can evaluate manners objectively and scientifically. Managing of the educational institutions and the motivation of teachers having the duty of growing new generations are essential for the future of our country.This study has been done for measuring the motivation and pleasant of the teachers and managers working in the school ; determining if the motivational devices used for motivating the teachers and managers must be changed according to the different personal qualities or not.So, the survey including of the 160 participants in the total, 75 of which are managers and 85 ones are teachers working in 27 schools and educational institutions in Seyhan / Adana, has been conducted and in the result of this investigation, it is considered that the first priorities of the teachers and managers are the job security and social rights. The most of workers of education support the instruction related to the appointment of managers to be performed according to the objective criteria. And, it has been revealed that the workers of education change their place of duty consistently in the last five years and the results of this situation haven't affected the motivation of the teachers and managers positively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin motivasyonuna etki eden faktörler üzerine bir inceleme: Adana / Seyhan örneği | |
dc.title.alternative | The study for the elements that affect the motivation of the managers and teachers working in the educational institutions: Example in Seyhan / Adana | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adana-Seyhan | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.identifier.yokid | 10076575 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 389127 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |