Sınıf içerisinde istenmeyen davranışlara karşı öğretmenlerin başedebilme yöntem ve teknikleri
dc.contributor.advisor | Elbeyoğlu, Kamuran | |
dc.contributor.author | Kiliçoğlu, Cazibe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686283 | |
dc.description.abstract | İstenmeyen öğrenci davranışları, öğretmenlerin eğitim- öğretim süreci hedefleri açısından birer engel niteliği taşımaktadır. Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla baş etme yöntemleri ise büyük farklılıklar göstermektedir. Bu yöntem ve teknikler, sınıfta etkili bir eğitim-öğretim için gerekli atmosferin sağlaması açısından oldukça önemlidir.Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin sınıfta istenmeyen davranışlarını tespit etmek ve sınıf öğretmenlerinin bu istenmeyen davranışlarıyla baş etme yöntemlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Hatay ilinden seçilen 120 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır ve öğretmenlerin seçiminde tesadüfî örnekleme modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin yöntem ve teknik tercihlerini belirlemek amacıyla, birinci eğitim bölgesinden Hatay Nizamettin Özkan İlkokulu, Vali Teoman İlkokulu; ikinci eğitim bölgesinden Vali Utku Acun İlkokulu, Şehoğlu İlkokulu'ndan toplam 120 sınıf öğretmenini kapsayan bir anket uygulanmıştır.Yapılan madde analizine göre, öğretmenlerin olumsuz davranış en az tekrarlandığında kullandıkları üç yöntem; `olumlu davranış gösteren öğrenciyi örnek gösteririm, öğrenciyi derse katmaya çalışırım, öğrenciyi onore eden sözlerle derse devam ederim` olarak öne çıkmaktadır. İstenmeyen davranış en fazla tekrarlandığında kullandıkları üç yöntemin ise, `öğrenciye hafifçe dokunurum, öğrenciye fiziksel şiddet uygularım, bütün sınıfı cezalandırırım` olduğu görülmektedir. Demografik özelliklerin bu altı yönteme etkisi incelendiğinde; yaşın `bütün sınıfı cezalandırırım` ve `öğrenciyi derse katmaya çalışırım` maddelerini etkilediği tespit edilmiştir. Bölge faktörünün ise, `bütün sınıfı cezalandırırım` ve `öğrenciyi derse katmaya çalışırım` maddelerini etkilediği görülmüştür. Kıdem yılının ise, `Öğrenciye hafifçe dokunurum` ve `Öğrenciyi derse katmaya çalışırımı` etkilediği görülmüştür. Fakat demografik özelliklerden cinsiyetin, hiçbir davranış şeklini etkilemediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Unwanted student behaviors are considered to be an obstacle from the point of the aims of the education process. The methods class-room teachers use in order to prevent unwanted student behaviors vary considerably. These methods and techniques are important for providing a necessary atmosphere for an efficient education in the classroom.The aim of this research is to identify the unwanted student behaviors in the classroom and to determine the methods used by classroom teachers in order to cope with these behaviors. The sample of the research is 120 teachers chosen by the random sampling from the first and second education districts in the province of Hatay. A questionnaire about teachers' coping methods for unwanted student behaviors in class were administered to these 120 teachers working in Hatay Nizamettin Elementary School and Vali Teoman Elementary School in the first education district and Vali Utku Acun Elementary School and Şehoğlu Elementary School in the second education district.As a result of item analysis, the three methods teachers use when unwanted behavior is repeated the least are mainly `show the student who behave in a good manner as an example`, `I try to persuade the student to participate in the class` and `I continue my lecture after some soothing words to the student`. On the other hand, the three methods teachers use when unwanted behavior is repeated the most are mainly `I touch the student lightly`, `I use physical punishment` and `I punish the whole classroom`. When these six methods are investigated in terms of demographic factors, the age factor is found to be effected in the items `I punish the whole classroom` and `I try to persuade the student to participate in the class`. The district factor, namely being in the first or the second education district, is also found to be effected in the same items. On the other hand, seniority factor is found to be effected in the items `I touch the student lightly` and `I try to persuade the student to participate in the class`. None of these items are affected by the teachers' sex. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf içerisinde istenmeyen davranışlara karşı öğretmenlerin başedebilme yöntem ve teknikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.identifier.yokid | 10088961 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 408925 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |