Karayolu taşmacılığında CMR`ye göre taşıyıcının sorumluluğunun sınırı
dc.contributor.advisor | Köksal, Tunay | |
dc.contributor.author | İmrak, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:43Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686222 | |
dc.description.abstract | Uluslararası taşımalara ilişkin olarak oluşan uyuşmazlıklar, taşımanın yapıldığı ortam unsurlarına göre farklı milletlerarası sözleşmeler ile tekdüze kurallar kapsamına alınmıştır. Kara yolu ile yapılmakta olan eşya taşımalarına ilişkin olarak tüm kuralların ortak bir paydada birleştirilmesi maksadıyla 19 Mayıs 1956 tarihinde Convention Relative au Contrat de Transport International de Marchandises Par Route (CMR) düzenlemiştir. Türkiye'de 1995 yılından itibaren CMR düzenlemesi iç hukuk kuralı niteliğinde uygulanmaktadır.Bu çalışmada kara yolu taşımacılığında CMR'ye göre taşıyıcının sorumluluğunun sınırı araştırılmıştır. Konuyla ilgili kanun, yönetmelik ve düzenlemeler dikkate alınarak öncelikle CMR ve taşıyıcının sorumluluğu hakkında bilgi verilmiş, son olarak da CMR kapsamında taşıyıcının sorumluluğunun sınırlılığı detaylı bir şekilde incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Taşımacılık, CMR, Taşıyıcının Sorumluluğu, Sorumluluğun Sınırı | |
dc.description.abstract | The discrepancies that occur concerning international transportation are included in the scope of uniform rules with different international agreements that made according to the environment's factors that transportation is done.Regarding the carriage of goods that is being done with Road Way, in order to find the least common denominator for all the rules, Convention Relative au Contrat de Transport International de Marchandises Par Route (CMR) has been settled on the date of 19 May 1956. In Turkey, since 1995, CMR regulations are implemented as such the domestics law.In this study, the limit of the carrier's Liability in Road way has been researched according to CMR. By taking the law, ordinance and regulations relevant subject into account, first of all, informations about CMR and the carrier's responsibility have been given. Finally, the limitation of the carrier's liability within the scope of CMR has been researched in details.Key Words: Transportation, CMR, Carrier's Liability, The Limit of Liability | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Karayolu taşmacılığında CMR`ye göre taşıyıcının sorumluluğunun sınırı | |
dc.title.alternative | The limit of the carrier's liability in road way by CMR | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Limitation of liability | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Carrier's responsibility | |
dc.subject.ytm | Highway Route with International Furniture Removal Agrement | |
dc.identifier.yokid | 10114273 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 437372 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |