Show simple item record

dc.contributor.advisorAk, Bilal
dc.contributor.authorYelken, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686201
dc.description.abstractBu çalışma, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Spor Sponsorluğuna ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin spor sponsorluğuna yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldığından tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklem grubunu 2016-2017 akademik yılında Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 66'sı kadın, 70'i erkek olmak üzere toplam 136 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, `spor sponsorluğuna yönelik görüş anketi` ve `kişisel bilgi formu` uygulanmıştır.Araştırmanın analiz bölümünde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrenciler spor pazarlaması ile spor sponsorluğunun gerekli ve önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, spor sponsorluğunun; bireysel sporculara, takımlara, topluma ve sponsor firmalara yarar sağladığını bildirmişlerdir. Öğrenciler, sponsorluk desteğinin tüm spor dallarını kapsadığını ama en çok futbol branşına yapıldığını ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThis study is conducted to identify the opinions of Physical Education and Sports High School students toward sports sponsorship. Though the research is focused on identifying the opinions of the students, it is a survey-based descriptive research. The sample group is consisted of 136 students (66 female, 70 male) from Physical Education Teaching department at Mersin University Physical Education Sports High School in 2016-2017 academic year. An opinion questionnaire towards sports sponsorship and a personal data form which, were developed by the researcher, were used as data collection tools. Frequency, percentages, means and standard deviation scores are used in the analysis of the research. According to the results, the students stated that sports sponsorship and sport marketing are important and necessary and sports sponsorhip provides benefit to the sportsmen, teams, society, sponsor firms. On the other hand, they remarked that while sponsorship support comprises all sport branches, football is the most supported one.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir pazarlama yöntemi olarak spor sponsorluğu: Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin görüşlerinin tespiti üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeSports sponsorship as a marketing method: A research on the views of students at Mersin University Physical Education and Sports High School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmSponsorship
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmFootball sector
dc.subject.ytmSports marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid10156486
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475617
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess