Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtakale, Münir Yalçın
dc.contributor.authorÇolakoğlu Güvenç, Sabiha
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686195
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin sahip oldukları sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranışı düzeyleri ile algıladıkları ana – baba tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ve ardından sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranış düzeyleri ile cinsiyet, doğum sırası, öğrenim gördükleri okul türü, ana baba birliktelik durumu, baba öğrenim düzeyi, anne öğrenim düzeyi, ailenin sosyo-ekonomik durumu ve kardeş sayısına göre farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır. Bu araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü Akdeniz, Mezitli, Toroslar Yenişehir merkez ilçelerine bağlı 106 ortaokulda öğrenim gören 13478 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem ise bu okullarda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerinden küme örneklemi yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. 386'sı erkek, 432'si kız öğrenciler olmak üzere toplam 818 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmanın örneklemi 12 okul ve 818 öğrenciden oluşmaktadır.Bu araştırmada öğrencilerin ana-baba tutumlarını algılayışlarını değerlendirmek amacıyla öğrencilere `Ana Baba Tutumları Ölçeği`, öğrencilerin sorumluluk duygularını ve sorumlu davranışlarını değerlendirmek amacıyla `Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği` verilmiştir. Ayrıca öğrencilere ait demografik bilgileri elde etmek için araştırmacının düzenlediği `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin, cinsiyeti, baba öğrenim düzeyi, ve aile tutumlarına bağlı olarak sorumluluk duygusu ve sorumluluk davranışı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyine, okul türüne, doğum sırasına, kardeş sayısına, anne öğrenim düzeyi ve anne baba birlikteliğine göre sorumluluk duygusu ile sorumluluk davranışı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Sorumluluk, Aile tutumları, 8.sınıf öğrencileri
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to find out the relationship between the sense of responsibility of the 8th grade students and their parents'attitudes. Following that, it was aimed to find out whether there is any differentiation between the sense of responsibility they have, the level of their responsibility attitude regarding their gender, birth order, type of schools they attend, their parents' togetherness status, their fathers' education level, their mothers' education level, their parents' socio-economic status, and the number of siblings they have.The target population of this study consists of 13478 8th grade students who attend 106 central secondary school located in Akdeniz, Mezitli, Toroslar, and Yenişehir districts of Mersin directorate of national Education in 2016-2017 education year. The sample population was selected via cluster sampling method. Total 818 secondary school students, 386 male and 432 female students participated in this study. The sample of this study consists of 12 schools and 818 students.In this study, `Parent Attitude Scale` was applied to evaluate students' perceptions of their parents' attitude and `The Sense of Responsibility and Behavior of Responsibility` scale was applied to evaluate students' sense of responsibility and students' behaviors of responsibility. Besides, Personal Information Form developed by the researcher was applied to obtain demographic information of students. According to the findings of the study, there was a significant difference between the levels of responsibility behavior and the sense of responsibility depending on 8th grade students' gender, their fathers' education level and their parents' attitudes. There was no significant difference between the levels of responsibility behavior and the sense of responsibility regarding students' socio-economic level, type of schools they attend, their birth order, the number of siblings they have, their mothers' education level and their family togetherness. Key words: Responsibility, Family attitudes, 8th grade studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin, anne babalarının çocuk yetiştirmeye ilişkin tutumlarını algılayışlarıyla, sorumluluk tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Mersin ili örneği)
dc.title.alternativeStudy of the relationship between parents of 8th grade students in secondary school' 'perceptions of raising children and their attitudes on taking responsibility (A sample of Mersin province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-19
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmProsocial behaviour
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmChild rearing
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid10165154
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477183
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess