Okul öncesi 3-6 yaş arası görülen akran zorbalığı konusunda öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bengi, Fatma Sema | |
dc.contributor.author | Pasin, Seda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-06-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686186 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin akran zorbalığı hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analiz yoluyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerini toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Çalışma grubunu ise Mersin İlinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı üç farklı anaokulunda çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Örneklem seçiminde maksimum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bulgular sonucunda beş ana temaya ulaşılmıştır. Temalar akran zorbalığının tanımı, zorbalık çeşitleri, cinsiyet faktörü, zorba ve kurban çocukların özellikleri ve zorbalığın nedenleri olarak belirlenmiştir. Bulgular kuramsal temeller ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Akran Zorbalığı, Öğretmen Görüşleri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the pre-school teachers' views on peer bullying. In this research, a qualitative research method was used. The data through content analysis was carried out. Of the study to collect data by the researcher prepared semi-structured questionnaire was used. The Study Group is working in three different kindergarten teachers in the province of Mersin, the Ministry of Education consisted of. The selection of the sample the sampling method used was maximum. As a result of the findings, five main themes revealed. The definition of bullying types of bullying themes, gender factor, the bully and the victim, and characteristics of children have been identified as causes of bullying. In the light of the theoretical foundations of the findings are discussed.Key Words: Pre-school education, Peer bullying, Teacher views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Okul öncesi 3-6 yaş arası görülen akran zorbalığı konusunda öğretmen görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation by pre-school vien (3-6 years) from teacher opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-22 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Bullying | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Peer victimization | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10152824 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 462056 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |