Show simple item record

dc.contributor.advisorBengi, Fatma Sema
dc.contributor.authorPasin, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686186
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin akran zorbalığı hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analiz yoluyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerini toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Çalışma grubunu ise Mersin İlinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı üç farklı anaokulunda çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Örneklem seçiminde maksimum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bulgular sonucunda beş ana temaya ulaşılmıştır. Temalar akran zorbalığının tanımı, zorbalık çeşitleri, cinsiyet faktörü, zorba ve kurban çocukların özellikleri ve zorbalığın nedenleri olarak belirlenmiştir. Bulgular kuramsal temeller ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Akran Zorbalığı, Öğretmen Görüşleri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the pre-school teachers' views on peer bullying. In this research, a qualitative research method was used. The data through content analysis was carried out. Of the study to collect data by the researcher prepared semi-structured questionnaire was used. The Study Group is working in three different kindergarten teachers in the province of Mersin, the Ministry of Education consisted of. The selection of the sample the sampling method used was maximum. As a result of the findings, five main themes revealed. The definition of bullying types of bullying themes, gender factor, the bully and the victim, and characteristics of children have been identified as causes of bullying. In the light of the theoretical foundations of the findings are discussed.Key Words: Pre-school education, Peer bullying, Teacher views.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOkul öncesi 3-6 yaş arası görülen akran zorbalığı konusunda öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation by pre-school vien (3-6 years) from teacher opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-22
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10152824
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462056
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess