Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş) sınavı başarı düzeyleri arasındaki ilişki düzeyinin incelenmesi (9.sınıflar)
dc.contributor.advisor | Elbeyoğlu, Kamuran | |
dc.contributor.author | Çinar, Ali Ekrem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686184 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile TEOG başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaca ulaşmak için 9. sınıf öğrencilerinin TEOG başarı puanları temel alınmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada iki ayrı veri grubuna ulaşılmıştır. Bunlardan biri bulundukları okula 2015-2016 Öğretim yılında kayıt yaptırıp devam eden öğrencilere ait TEOG 2015 Başarı Puanları, diğeri de öğrencilere uygulan Öğrenme Stratejileri Belirleme Ölçeği verileridir. TEOG 2015 Başarı puanları uygulamanın yapıldığı okul idaresinden alınmıştır. Çalışma, Kayseri il merkezinde bulunan Özel Hisarcıklıoğlu Anadolu Lisesi ve Özel Hisarcıklıoğlu Fen Lisesi'ne 2015-2016 öğretim yılında kayıt yaptıran ve öğrenime başlayan 104 9.sınıf öğrencisine ait veriler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile TEOG 2015 başarı puanları arasında pozitif yönlü ilişki olduğunu, aynı zamanda öğrenme stratejilerini kullanma düzeyinin öğrencilerin TEOG başarılarını önemli düzeyde yordadığını ortaya koymuştur. Anahtar kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stratejileri, TEOG, Öğrenme Stratejilerinin Başarı Üzerindeki Etkisi. | |
dc.description.abstract | The ultimate objective of this study is to find out the relationship between the Learning Strategies and the score obtained from the TEOG exam. In order to reach this objective, TEOG scores of the 9th grade students were taken as a base to determine successes. In this study, relational descriptive method was followed as a methodology. Two different data collection method was used in this study. The first one is the TEOG scores of the students which were obtained in 2015-2016. The second is the Determination of the Learning Strategies Questionnaire. Scores obtained in TEOG was determined from the management of the school while the Questionnaires were carried out among the Özel Hisarcıklıoğlu Anadolu Lisesi ve Özel Hisarcıklıoğlu Fen Lisesi students who were registered to 9th grade in the 2015-2016 semesters. The schools are based in Kayseri city centre. The results showed that there is a positive relationship between Learning Strategies and the TEOG scores of the students. Similarly the results also showed that the level which students use his/her Learning Strategy is an influencing factor on TEOG Scores.Keywords: Learning, Learning Strategies, TEOG, Effect of Learning Strategies on Success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri ile TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş) sınavı başarı düzeyleri arasındaki ilişki düzeyinin incelenmesi (9.sınıflar) | |
dc.title.alternative | The relationship between the students' level of using learning strategies and the success scores obtained from the TEOG exam (9th grade) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-25 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Transition From Basic Education To Secondary Education | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.identifier.yokid | 10162895 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 482131 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |