Show simple item record

dc.contributor.advisorElbeyoğlu, Kamuran
dc.contributor.authorÖztürk, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:37Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686179
dc.description.abstractBu çalışmada, 9.sınıf öğrencilerinin TEOG sınavı başarı düzeylerini temsil eden TEOG Yerleştirme Puanları (TEOGYP) ile Biliş ötesi Farkındalık Envanteri'nin alt testlerinden ve ölçeğin tamamından aldıkları puanlar (BFEP) arasındaki ilişki düzeyleri ayrı ayrı incelenmiştir. Araştırma, 2015 – 2016 öğretim yılında Kayseri il merkezinde bulunan iki özel liseye yeni kayıt yaptıran 104 9.sınıf öğrencisinin 2015 yılına ait TEOGYP'leri ile yine bu öğrencilere yapılan Biliş ötesi Farkındalık Envanteri (BFE) uygulamasından elde edilen puanlar üzerinde gerçekleştirilmiştir. BFE'nin iç tutarlılık değeri 9.sınıf öğrencileri için yeniden hesaplanmış sonuç .95 bulunmuştur. Öğrencilerin TEOGYP'leri ile BFE'in alt bileşenlerinden açıklayıcı bilgi, prosedürel bilgi, durumsal bilgi, planlama, değerlendirme, hata ayıklama ve bilgiyi yönetme puanları arasında orta derecede pozitif yönlü bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin Biliş ötesi Farkındalık Envanterinden aldıkları genel puan ile TEOGYP'leri arasında ise .46'lık orta derecede pozitif bir korelasyonun olduğu, öğrencilerin TEOGYP'leri ile BFEP'leri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucuna göre de öğrencilerin biliş ötesi farkındalık düzeylerinin TEOGYP'lerine anlamlı bir katkısının olduğu, öğrencilerin biliş ötesi farkındalık düzeylerinin TEOGYP'deki varyansın %21'ini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the relationship levels between TEOG test scores (TEOGYP) and Metacognitive Awareness Inventory (MAI) scores (for subtests and all the inventory differently) of 9th grade students were examined. The study was conducted with 104 9th grade students who studied on two different private high schools in Kayseri. TEOG test scores (TEOGYBP) applied in 2015 and Metacognitive Awareness Inventory scores of those students were studied. Internal consistency of Metacognivite Awareness Inventory was counted again for 9th grade students and valued as .95. There is a moderate level of positive relationship between TEOG test scores of students and MAI subtest scores of declarative knowledge, procedural knowledge, conditional knowledge, planning, evaluation, debugging strategies and information management strategies. The moderate positive relationship valued as .46 among students' general scores of MAI and TEOG test scores was found so there is a significant relationship between TEOG test scores (TEOGYP) and Metacognivite Awareness Inventory (MAI) scores. According to simple linear regression analysis, student metacognitive awareness has a statistically significant contribution to TEOG test scores. Metacognitive awareness levels of students explain 21% variance of TEOG test scores.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin biliş ötesi farkındalık düzeyleri ile TEOG başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (9.sınıflar)
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between metacognitive awareness levels and TEOG test achievement levels of students (9th level students)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmMetacognitive Awareness Inventory
dc.subject.ytmMetacognitive strategies
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10162896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482135
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess