Show simple item record

dc.contributor.advisorKöylü, Murat
dc.contributor.authorNumanoğlu, Gönen
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:35Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686159
dc.description.abstractPlanlama, ihtiyaç duyulan mal ve hizmetlerin ihtiyaç duyulan anda, miktarda ve kalitede üretimi ve sağlanması şeklinde ve üretim yönetimi süreci olarak düşünülebilir. Eğitim planlaması ise, amaçları belli seçim önceliklerine göre sıralayan ve kaynakları bu öncelikli amaçlara dağıtan mekanizma olarak tanımlanabilir. Eğitimin hedeflenen başarıya ulaşması için iyi bir planlamaya ihtiyaç vardır. Yapılacak planlamanın başarıya ulaşması, onun uygulanabilirliğiyle ilgilidir. Uygulanabilirliği yüksek planlamalar yapmak içinde bazı noktalarda durum tespitlerinin iyi yapılması ve nerede, nasıl, ne şekilde hareket edilmesi gerektiğinin çok iyi bilinmesi gerekir. Planlamanın eğitim için önemi dikkate alındığında, doğru/etkili planlamalar için strateji belirlemekte çok önemlidir. İşte bu noktada stratejik planlamanın eğitim için gerekliliği ve önemi karşımıza çıkmaktadır. Doğru stratejilerle, hedefleri belirleyip bu hedeflere ulaşmak için izlenmesi gereken yolların bilinmesi gerekir. Stratejik planlama, bize hangi noktada olduğumuzu ve neler yapmamız gerektiği hakkında yol haritası olacaktır. Stratejik plan, ilgili planlama alanı ile ilgili tüm genel araştırma bulgularını ve hedeflerini içermektedir. Eğitim hizmeti gibi planlama faaliyetlerinin önemli olduğu bir konuda, stratejik planlama önemini daha da arttırmaktadır. Bu çalışmada genel olarak, Mersin İli Milli Eğitim`e bağlı ilk ve orta dereceli okulların öğrenci memnuniyeti üzerinde durmaktadır. Bu amaçla, ilk ve orta dereceli okul öğrencilerinin eğitim kalitesinin artırılmasında memnuniyet derecesinin etkisi belirlenmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmanın sonucunda öğretmenler, öğretim programları kapsam ve seviyeye uygunluk ile fiziki şartlarla ilgili orta düzeyde memnuniyet tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Kurumları, Strateji, Planlama, Yönetici, Öğretmen.   
dc.description.abstractPlanning can be thought of as the production management process in the form of production and supply of the goods and services needed, quantity and quality as needed. Training planning can be defined as a mechanism that ranks objectives according to certain selection priorities and distributes resources to these primary goals. There is a need for good planning to achieve the targeted success of the training. The achievement of the planning to be done is related to its applicability. In making high-feasibility plans, it is necessary to know well how things are done and how, where and how they should be acted. When planning is taken into consideration for education, it is very important to set a strategy for correct / effective planning. At this point strategic planning is necessary for education and antagonism emerges. With the right strategies, it is necessary to know the ways to set goals and follow them to achieve those goals. Strategic planning will give us a map of where we are and what we need to do. The strategic plan includes all the general research findings and objectives related to the relevant planning area. Strategic planning is increasingly important in a situation where planning activities such as training services are important. In this study, Mersin province emphasizes student satisfaction of primary and secondary schools affiliated to National Education. For this purpose, it is tried to determine the effect of the degree of satisfaction in increasing the education quality of primary and secondary school students. As a result of this study, the level of satisfaction with teachers', curriculum scope and level of fitness and physical conditions was determined. Keywords: Educational Institutions, Strategy, Planning, Manager, Teacher. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim kurumlarında stratejik planlama ve stratejik yönetimin öğrenci memnuniyeti üzerine etkisi (Mersin ili örneği)
dc.title.alternativeEffects on strategic planning and strategic management student satisfaction in educational courses (Mersin provincial example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmStrategic planning
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmMersin
dc.identifier.yokid10176211
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495673
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess