Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Abdullah
dc.contributor.authorGündoğdu Özel, Eda
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:27Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686106
dc.description.abstractTicaret yapısının özellikle son otuz yıl içinde değişim göstermesi ile birlikte işletmelerin rekabet üstünlüğü elde edebilme kaynaklarından biri de yenilikçilik kavramı olmuştur. Bu yönüyle işletmeler için yenilikçilik ve yenilikçi davranış kavramları ciddi ağırlık kazanmıştır. İşletmelerde, iş performansının artırılmasına yönelik olarak motivasyonel faktörler ve yenilikçi davranış konuları işletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmelerinde fark yaratacak unsurlar olarak öngörülmektedir. Bu çalışmada motivasyonel faktörler ile iş performansı arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bu ilişkide yenilikçi davranışın aracılık rolünü ölçmek amaçlanmıştır. Öncelikle araştırmanın amacına bağlı olarak literatür taraması yapılmış ve kurumsal bilgiler iletilmiştir. Sonraki aşamada uygulama bölümüne geçilerek veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya banka sektöründe çalışan 403 personel katılmıştır. Bu kapsamda anketler; gişe elemanı, nakit yönetmeni, bireysel müşteri ilişkileri yöneticisi, operasyon yetkilisi ve şube müdüründen oluşan katılımcılara yüz yüze uygulanmıştır. Anket formu iki bölümden ve toplam 42 ifadeden oluşmaktadır. Kullanılan ölçeklerin Cronbach alfa güvenirlik katsayıları SPSS paket programı ile doğrulayıcı faktör analizleri ise Amos programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; motivasyonel faktörler (MF) ve motivasyonel faktör olarak belirlenen güven (G), lider – üye etkileşimi (LÜE), iş tatmini (İT) ve ücret tatmininin (ÜT), iş performansı (İP) üzerine etkisi incelenmiş ve bu etkide yenilikçi davranışın (YD) aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractOne of the sources of the obtaining competitive advantage of operation especially with the trade structure changing over the last thirty years has been the concept of innovativeness. Innovativenessand innovative behavior for job have gained importance seriouslyfrom this aspect. In the job, motivational factors and innovative behavior in order to improve job performance are predicted as factors that will make a differencein their obtainment. This study was aimed toinvestigate the relationship between motivational factors and job performance and toevaluate the intermediary role of innovative behavior in this relationship. Firstly, reviewed the literature and transmitted the institutional knowledge that based on the purpose of the study. In the next stage, proceed the application section and was used the survey method as data collection tool. 403 employees working in the bank sector participatedin the research. In this context, the surveys have been implemented face to face with participants consisting of teller, cash manager, individual customer relations director, operation executive and branch director. The survey form consists of two parts and a sum of forty-two statements. Cronbach alpha reliability coefficients of the using scales with SPSS package and confirmatory factor analysis were analyzed with Amos program. As a result; motivational factors (MF) and trust (T) designated as motivational factor, leader-member interaction (LMI), work satisfaction (WS), and wage satisfaction (WS), job performance (JP) on work performance were examined, and it has been determined that innovative behavior is intermediary role in this effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİş performansının artırılmasında motivasyonel faktörlerin rolü; Yenilikçi davranışın aracılık rolü: Mersin bölgesi özel bankalarında bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of motivational factors in enhancing business performance; Intermediary role of innovative behavior: An application in private banks in Mersin region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-18
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmMeditation
dc.subject.ytmJob performance
dc.identifier.yokid10194241
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506866
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess