Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuzalp Marangoz, Aslıhan
dc.contributor.authorDemir, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:23Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686073
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Antalya, Mersin ve Kayseri Bölgesinde konut satın almak için satın alma sürecinde olan konut satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi ve konut satın almak isteyen potansiyel müşterilerin tercih düzeylerini ve profillerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma ise her şehir merkezinde eşit düzeylerde tabakalandırılma yapılarak 600 müşteri üzerinden planlanmıştır.Çalışmada kullanılan ölçek Tarakçı (2004) tarafından geliştirilenölçek üzerinden veri toplama işlemi yapılmıştır.Verilerin analizi konusunda; Tanımlayıcı istatistikler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Verilerin analiz edilmesinde; Faktör analizi, Varyans analizi (ANOVA) testi ve Sidak testi kullanılmıştır. Boyutlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi amacı ile korelasyon analizi yapılmıştır. Çalışmada 0,05'den küçük p değerleri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Analizler SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Antalya ve Mersin Bölgesinde ikamet eden katılımcıların Konut satın alma tercihinde daha yüksek düzeyde konut özelliklerine göre karar verirken, Kayseri bölgesinde yaşayan katılımcılar daha düşük düzeyde konut özelliklerine göre satın alma eğiliminde olduğu görülmüştür. Ayrıca konut tercihleri eğitim, yaş, gelir, konut sahiplik durumu ve konutun genişliği (m2) değişkenlerinden etkilendiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Konut, Konut Pazarlaması, Konut Sektöründe Tüketici Davranışlarına Etki Eden Faktörler.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the factors affecting the purchasing decisions of the housing purchase process in Antalya, Mersin and Kayseri region and to determine the preference levels and profiles of the potential customers who want to buy housing. The study was carried out on 600 customers by stratification at equal levels in each city center. The scale used in the study was carried out on the scale developed by Tarakçı (2004). On the analysis of data; Descriptive statistics are presented with frequency, percentage, mean, standard deviation. In analyzing the data; Factor analysis, ANOVA test and Sidak test were used. Correlation analysis was conducted to investigate the relationship between dimension.P values less than 0.05 were considered statistically significant. The analyzes were done by SPSS 22.0 package program. According to the findings; Participants residing in Antalya and Mersin Region decided to purchase housing according to their housing preference, while participants living in Kayseri were more likely to buy at a lower level compared to residential properties. It was also found that housing preferences were influenced by variables such as education, age, income, housing ownership status and house width (m2).Key Words: Consumer, Housing, Housing Marketing, Factors Affecting Consumer Behaviors in Housing Sector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin konut satın alımını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the factors affecting consumer housing purchase purchase
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-18
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmDwelling house
dc.subject.ytmHousing sector
dc.subject.ytmHousing marketing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.identifier.yokid10226915
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533415
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess