Show simple item record

dc.contributor.advisorAktaş, Mert
dc.contributor.authorBahçeci, Özge
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686059
dc.description.abstractTurizm sektöründe ortaya çıkan rekabet ortamı konaklama işletmelerinde insan faktörünün önemini daha da arttırmıştır. Konaklama işletmelerinin hedeflerine ulaşması için çalışan sürekliliğini sağlamak ve nitelikli iş gören seçimi konusunda insan kaynakları önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı; konaklama işletmelerinde tepe yöneticilerin etik ve otantik liderlik yaklaşımlarının, iş tutumları üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada veriler; Mersin ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışan 224 kişiye anket dağıtılarak elde edilen veriler istatistiksel bulgular aracılığıyla IBM SPSS 21.0 programında analiz edilmiştir.Bu analizler sonucunda; etik ve otantik liderlik ile yöneticiye bağlılık arasında anlamlı (r=0,177) çok zayıf düzeyde pozitif bir ilişkinin olduğu anlaşılmaktadır. Etik ve otantik liderlik ve örgüte bağlılık arasında anlamlı (r=0,028) bir ilişki olmadığı söylenebilir. Etik ve otantik liderlik ile işten ayrılma boyutları arasında ise anlamlı (r=-0,165), çok zayıf ve negatif bir ilişkinin olduğu söylenebilir.Anahtar kelimeler: Liderlik, Etik Liderlik, Otantik Liderlik, İş Tatmini, Örgütsel Bağlılık, Yöneticiye Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti
dc.description.abstractEmerging accommodation enterprises in the tourism industry and has increased the importance of the human factor in the competitive environment. To achieve their goals of working in the lodging industry and qualified human resources who do the work to ensure the continuity in selection has a significant effect. The objective of this study of the top managers of the accommodation enterprises in ethical and authentic leadership approaches, to uncover the impact on job attitudes. Research data; 224 who work in the hotel business, which operates in the province of Mersin to the person IBM SPSS 21.0 statistical program distributed the survey through the results and the data obtained were analyzed. Results of this analysis; between loyalty to manager with significant ethical and authentic leadership (r=0,177) it is understood that there is a positive relationship at a very weak level. Significant between ethical and authentic leadership and organization commitment (r=0,028) argue that there is a relationship. Between ethical and authentic leadership dimensions with significant employment (r=-0,165), it can be argued that there is a very weak and negative relationship.Key words: Leadership, Ethical Leadership, Authentic Leadership, Job Satisfaction, Organizational Commitment, Managers ' Commitment, Turnover Intentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEtik ve otantik liderliğin iş tutumları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of job attitudes on ethical and authentic leadership
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel managers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTurnover intention
dc.identifier.yokid10231443
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533715
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess