Show simple item record

dc.contributor.advisorBekmezci, Mustafa
dc.contributor.authorAksungur, Mert
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686053
dc.description.abstractGünümüzde ciddi bir rekabet aracı olan inovasyon firmaların genel performansını olumlu yönde etkilemektedir. İnovasyon ürün, süreç, pazarlama ve organizasyonel yapı olmak üzere 4 çeşittir. Bilişim, iletişim teknolojileri ve küreselleşmenin etkisi ile inovasyon önem kazanmış, firmalar arasındaki rekabet artış göstermiştir. Oluşan sert rekabet ortamında inovasyon firmalar için değerli bir araç haline gelmiştir. İnovasyon sayesinde firmalar performanslarını artırabilmiş ve rekabet avantajı yaratabilmiştir.Çalışmanın ilk bölümünde inovasyon konusuna yer verilmiş, tanımı, göstergeleri, çeşitleri, stratejileri işlenmiştir. İkinci bölümünde lojistik konusuna değinilmiş, tanımı, lojistik süreçler, lojistik iş ve işlemleri anlatılmıştır. Üçüncü bölümde lojistik ve performans konuları üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde araştırma sorunsalına ilişkin yapılan analizler ve hipotezlerimize ilişkin sonuçlar paylaşılmıştır. Sonuç bölümünde ise araştırma sonuçları yorumlanarak görüşler açıklanmış gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Performans
dc.description.abstractInnovation, which is a serious tool for competition, affects the performance of companies in a positive way. Innovation has four types, including products, process, marketing and organizational structure. By the means of Information and Communication Technologies and globalization, innovation has gained importance, and competence among companies has increased. In this fierce competitive environment, innovation has grown into a valuable tool for companies. By the means of innovation, companies have increased their performance and could have an advantage in competition.In the first chapter of our study, innovation takes place; and its definition, indicators, types and strategies are studied. In the second chapter, logistics is mentioned, its definition, processes, jobs and operations on logistics are explained. In the third chapter, logistics and performance are accentuated. In the fourth chapter, analyses of research questions and the results of our hypothesis are shared. In the conclusion, the results of the research are reviewed and opined, suggestions are made for further studies.Key Words: Innovation, Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnovasyonun firma performansına etkisi: Mersin ilindeki lojistik firmalar üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeEffects of innovation on company performance: A research in logistics companies in Mersin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmİnnovation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmLogistic sector
dc.identifier.yokid10223460
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531481
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess