Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtakale, Münir Yalçın
dc.contributor.authorDurdu, Aysun
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:20Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686047
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul kademesindeki 7. ve 8. sınıf öğrencilerin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışları çeşitli demografik değişkenler ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi üzerine yapılmış bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Mersin ili Mezitli ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullar arasından seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen, üç ortaokulun içinden, elverişli örneklem yöntemiyle belirlenen 7. ve 8. sınıflarından 420 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği (Tutgun Ünal ve Deniz, 2015), Akademik Erteleme Ölçeği (Çakıcı, 2003) aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Scheffe, Dunnet's C post hoc ve Basit Korelasyon (Pearson Korelasyon Katsayısı) analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Sosyal Medya bağımlılık düzeyinin alt ölçeği meşguliyet (X ̅=33,00) ve duygu durum düzenlemesi açısından orta derecede bağımlı (X ̅=13,12), tekrarlama (X ̅=11,19), çatışma (X ̅=39,71) ve toplam sosyal medya bağımlılığı açısından az bağımlı (X ̅=97,02) oldukları görülmektedir. Akademik Erteleme davranışlarının az düzeyde (X ̅=48,68) olduğu görülmüştür. Öğrencilerin `Sosyal medya bağımlılığı (SMBÖ)` ile `Akademik Erteleme Davranışı (AEÖ)` arasında ise orta düzeyde, pozitif ve anlamlı (r=0,53; p<0,001) bir ilişki bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Bağımlılığı, Akademik Erteleme
dc.description.abstractThe objective of this study is to examine the social media addiction and the behaviour of academic procrastination of the 7th and 8th graders at secondary school level, and different demographic variables as well as the relationship between them.The sampling of this study consists of 420 seventh and eighth grade students who are determined through convenient sampling method at three different secondary schools which are picked through random sampling method out of state schools affiliated to the district directorates of the Ministry of National Education in Mezitli, Mersin. The data was collected by means of Academic Procrastination Scale (Çakıcı, 2003), Social Media Addiction Scale (Tutgun Ünal and Deniz, 2015) and Personal Information Form prepared by the researcher. The data were analysed through the methods of Simple Correlation (Pearson Correlation Coefficient), Dunnet's C post hoc, Scheffe, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and t test. The findings of this study show that the subscale of the social media addiction level of 7th and 8th grade students from secondary schools is moderately addicted (X ̅=33,00) and mildly addicted in terms of occupancy and emotion regulation ((X ̅=13,12), and repetition (X ̅=11,19), conflict (X ̅=39,71) and total social media addiction (X ̅=97,02) respectively. The Academic Procrastination level (X ̅=48,68) was found to be mild. There is a mild, positive and meaningful (r=0,53; p<0,001) relation between Academic Procrastination (AEÖ) and Social Media Addiction (SMBÖ) of the students. Key Words: Social Media Addiction, Academic Procrastinationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve akademik erteleme davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of social media addiction and academic procrastination of 7th and 8th grade students in the second school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10237391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553547
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess