Show simple item record

dc.contributor.advisorElbeyoğlu, Kamuran
dc.contributor.authorKayhan, Başak
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:19Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686041
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise 9. ve 10. sınıfa devam eden ergenlik dönemindeki öğrencilerin akran ilişkileri, öznel iyi oluş ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma, iki veya daha çok değişken arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlayan ilişkisel tarama desenine göre yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Mersin ili Yenişehir ilçesine bağlı 4 lisenin 9. ve 10. sınıflarına devam eden 388 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada Kişisel Bilgi Formu, Öznel İyi Oluş Ölçeği, Akran İlişkileri Ölçeği, İlişki Ölçekleri Anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağlanma stilleri, akran ilişkileri ve öznel iyi oluş değişkenleri arasındaki ilişki Pearson Çarpım Momentler Korelasyon analizi ile incelenirken; demografik değişkenler açısından araştırma değişkenleri iki kategorili değişkenlerde parametrik olarak Bağımsız Gruplar t- Testi; üç ve daha fazla kategori için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır.Analiz sonuçları incelendiğinde kız ergenlerin akran ilişkileri ölçeğinin kendini açma ve sadakat alt boyutlarından aldıkları puanların erkek ergenlere göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu görülmektedir. Buna ek olarak çalışmada öznel iyi oluş ölçeğinden alınan puanların akran ilişkileri ölçeğinin bağlılık ile güven ve özdeşim alt boyutlarından aldıkları puanları arasında ilişki olduğu görülmektedir. Son olarak güvenli bağlanma alt boyutundan alınan puanları ile akran ilişkileri ölçeğinin akran bağlılığı, akran güveni ve kendini açma alt boyutları arasında pozitif yönde ilişki olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Ergen, Öznel İyi Oluş, Bağlanma, Akran İlişkileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between peer relationships, subjective well-being and attachment styles of adolescents in high school 9th and 10th grade. The study was conducted according to the relational survey design which aims to explain the relationship between two or more variables. The sample of the study consists of 388 students attending 9th and 10th grades of 4 high schools in Yenişehir, Mersin. Personal Information Form, Subjective Well-being Scale, Peer Relationship Scale and Relationship Scales Questionnaire were applied in the study. In the analysis of the data, the relationship between attachment styles, peer relationships and subjective well-being variables were examined by Pearson Product Moment Correlation analysis; In terms of demographic variables, the variables of the research were parametric Independent Groups t-Test; One-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used for three and more categories.When the results of the analysis are examined, it is seen that the scores obtained from the self-disclosure and loyalty subscales of the female adolescents were significantly higher than the male adolescents. In addition to this, it is seen that the scores obtained from subjective well-being scale are related to the scores of the peer relationship scale from the commitment and trust and identification sub-dimensions. Finally, it is seen that there is a positive relationship between the scores obtained from the secure attachment sub-dimension and the peer loyalty, peer trust and self-disclosure sub-dimensions of the peer relationship scale.Keywords: Adolescent, Subjective well-being, Attachment, Peer Relationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin bağlanma stilleri, akran ilişkileri ve öznel iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi (Mersin ili örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between attachment styles, peer relationship and subjective well-being levels of high school 9th and 10th grade students in terms of some demographic variables( The sample of Mersin)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrenatal attachment
dc.subject.ytmAttachment security
dc.subject.ytmPeer attachment
dc.identifier.yokid10210286
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578488
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess