Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorKaya, Umut
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:12Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685985
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ön ergenlere uygulanan Etkili İletişim ve Empatik Beceri Eğitimi'nin ergenlerin iletişim ve empatik becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, Mersin İli Tarsus İlçesi bir ortaokul öğrencileriyle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini ön ergen aralığındaki Tarsus'ta bir ortaokulu öğrencilerinden 30 önergen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan 30gönüllü öğrencinin 15'i çalışma grubuna, 15'i kontrol grubuna rastgele atamayla seçilmiştir. İletişim becerilerini değerlendirmek için İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği ve empatik becerileri değerlendirmek için Empatik Beceri Ölçeği (EBÖ) kullanılmıştır.Araştırma kapsamında geliştirilen Etkili İletişim ve Empatik Beceri Eğitim Programı, 15 kişilik çalışma grubuna haftada bir defa olmak üzere on hafta boyunca toplam on oturumda uygulanmıştır. Araştırma, deneysel desenlerden ön test – son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde öntest ve sontest puanları arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla normal dağılım varsayımı sağlanmadığı için parametrik olmayan Wilcoxon testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda kontrol grubunda bulunan öğrencilerin İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Çalışma grubunda bulunan öğrencilerin son test puan ortalamasının ön test puan ortalamasında anlamlı bir şekilde yüksek olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubunda bulunan öğrencilerin Empatik Beceri Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı fark olmadığı görülmekte, çalışma grubunda bulunan öğrencilerin son test puan ortalamasının ön test puan ortalamasında anlamlı bir şekilde yüksek olduğu ifade edilmektedir. Çalışma grubunda bulunan öğrencilerin aldıkları etkili iletişim ve empatik beceri eğitimi sayesinde iletişim becerilerinin arttığı kontrol grubundaki öğrencilerin iletişim becerilerinin aynı kaldığı görülmüştür. Çalışma grubunda bulunan öğrencilerin aldıkları etkili iletişim ve empatik beceri eğitiminin empatik beceri puanlarının yükseldiği, kontrol grubundaki öğrencilerin empatik becerilerinin aynı kaldığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Etkili İletişim, Empatik Beceri, Ön Ergen
dc.description.abstractThe purpose of this research is the examination of Effective Communication which is implemented to pre-teens and the impact of Empathic Ability Education to the teenagers' communication and empathic abilities. Research is practiced with secondary school students in Tarsus, Mersin. The target population of the study consist of 30 pre-teens from secondary school students who are on the scale of a pre-teen in Tarsus. Half of 30 voluntary students who joined research are chosen for the study group and others are chosen for the control group by random assingment to the groups. Communication Skills Rating Scale and Empathic Skill Rating Scale were used to evaluate the communication skills and empathic skills.Effective communication and Empathic Skill Education program was developed in the scope of research were implemented in a total of 10 sessions in a group of 15 people for ten weeks as one time in a week. Research is made bu using random design with pretest-posttest control group of experimental design. Since the ordinary hypothesis of distribution could not be provided in order to determine the distinctions, the points between the pretest-posttest, a nonparametric Wilcoxon test.Findings revealed no difference between the points of the prestest and posttest Communication Skills Rating Scale of students in the control group. It was revealed that students' in the study group posttest point average is meaningly higher than the pretest point average. It is seen that there is not a significant difference between pretest and posttest Empathetic Skill Scale scores of students in the control group, but study group students' posttest scores' average is meaningly higher than pretest point average. Students' comminication skills increased significantly at the and of the education period where as control groups' scores did not change significantly.Key Words: Effective Communication, Empathetic Skills, Pre-teenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili iletişim ve empatik beceri eğitiminin ön ergenlerin iletişim ve empatik becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the effect communication and empathic skills education to pre-teens' communication and empathic skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-25
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10307138
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid597554
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess