Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Tunay
dc.contributor.authorArdiç, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:29:10Z
dc.date.available2021-05-08T11:29:10Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-03-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685969
dc.description.abstractUluslararası taşımalara ilişkin anlaşmazlıklar taşımaların gerçekleştiği ortamlara göre farklı uluslararası anlaşmalar ile belirli ilkelere bağlanmıştır. Karayolu aracılığı ile gerçekleştirilen yük taşımaları, konu ile ilgili bazı hukuk kurallarının bütünleştirilmesi için 19 Mayıs 1956 yılında imzalanan Convention Relative au Contrat de Transport International de Marchandises Par Route (CMR) ile gerçekleştirilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti Devleti açısından yıllardır süren taraf seçimi ya da milletlerarası özel hukuk ve usul hukuku hakkında kanun bağlamında uygulanan CMR, Türkiye tarafından kabul edilmesi ile birlikte 1995 yılı itibariyle iç hukuk kuralı olarak uygulanmaktadır. Bu çalışma da CMR genel olarak ele alınmış olup, CMR' ye göre taşıyıcının sorumlulukları incelenmiş, sektör profesyonellerinin algısı ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Taşımacılık, Karayolu Taşımacılığı, CMR, Taşıyıcının Sorumluluğu
dc.description.abstractDisputes related to international transports are linked to certain principles with different international agreements depending on the environments in which transports take place. The freight transportations carried out by road were carried out with the Convention Relative au Contrat de Transport International de Marchandises Par Route (CMR), signed on May 19, 1956, to integrate some legal rules on the subject. Republic of Turkey in terms of decades of party choice or private international law and procedure applicable law in respect for law, CMR, as of 1995, with the adoption by Turkey is implemented as domestic law. In this study, CMR is also discussed in general. According to CMR, the responsibilities of the carrier are examined, sectoral perceptions and evaluations about the problems encountered are mentioned.Keywords: Transportation, In Road Transports, CMR, Liability Of The Carrieren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleCMR konvansiyonuna göre taşımacılık yapan sektör profesyonellerinin algısı ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili değerlendirme: Mersin ili örneği
dc.title.alternativeEvaluation on the perception of sector professionals and problems provided by CMR convention: The Mersin case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-22
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmHighway transportation
dc.subject.ytmConveyors
dc.subject.ytmCarrier's responsibility
dc.subject.ytmContract of carriage
dc.subject.ytmHighway Route with International Furniture Removal Agrement
dc.identifier.yokid10235149
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626698
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Lojistik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess