Aydınlanma sürecindeki heykel ve mimarlık disiplinlerinin birbirlerine dönük yaklaşım yöntemleri ve ilişki kurma biçimleri
dc.contributor.advisor | Şen, Necati | |
dc.contributor.author | Sağ, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:27:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:27:14Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685446 | |
dc.description.abstract | Günümüz mimari yapılarının ve sanat ürünlerinin insanlığa iletmeye çalıştığı bir takım düşünce sistemlerini, sanatsal algılama biçimlerini ve güzelin ifadesini daha sağlıklı yorumlayabilmek, heykel ve mimarlık disiplinlerini bugünkü konuma ulaştıran tarihsel süreci tarif edebilmek amacıyla, bu çalışmada çağdaş dönemin temellerinin atıldığı aydınlanma sürecinden itibaren heykel ve mimari ilişkisi, yaklaşımları bakımından incelenmiş, çağdaş sürece yansısı takip edilmiştir. Tüm tasarım disiplinlerinde her şeyin yeniden tasarlanabilir, üretilebilir olması fikriyle, bu disiplinlerin karşılaştıkları problemlere ve getirdikleri çözümlere bakılmakta, birbirlerine karşı olan anlayış biçimleri ele alınmaya çalışılmaktadır.Algı biçimlerimizi geliştirmek ve zihnin sürdürülebilirliğini sağlamak güçlü ilişkilere ve sağlam bilgi birikimine dayanmaktadır. Köklü değişimlerin temellerinin atıldığı modern dönem ile birlikte insanlık sadece sanatta değil kendisinde yaptığı devrimlerle ortaya çıkmış ve sanat ile disiplinleri bu durumun yeniden şekillenen yansıması olmuştur. Bu araştırmada insanlığın gelişimi üzerinden heykel ve mimarlığın biçimlenişi ve aynı zamanda heykel ve mimarlık atılımları üzerinden de insanlığın gelişim döngüleri ve kendini bulma problemi ele alınmaya çalışılmaktadır. Dogmalar yerine aklın egemenliğinin kurulmaya başlanması ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sorgulama kültürü ile birlikte insanlık kendisini gerçekleştirmeyi öğrenmiş ve öğrenmeye devam etmektedir. Anahtar Kelimeler: Heykel, Mimarlık | |
dc.description.abstract | In order to understand ideas of current architecture structure and art crafts which are conveyed to humanity and interpret perception , beauty in art, also define historical process of architecture and sculpture; this work assessed relation between architecture and sculpture and their reflection to contemporary art. In all design disciplines , it is focused on re-production, re -design , the problems which needed to be encountered in those disciplines. Improving our perception and sustainability are based on extensive knowledge and strong network. Fundamental changes which started in modern era, human being also initiated new revolution in different disciplines not only limited in art. In this research, it is elaborated sculpture and architecture development and how human being discover his/her identity and overcome problems by the improvement of those disciplines. By ruling out dogmas and establishing rational approaches, new questioning system emerged and human being started to understand adepts and continue to learn.Key Words: Sculpture, Architecture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Aydınlanma sürecindeki heykel ve mimarlık disiplinlerinin birbirlerine dönük yaklaşım yöntemleri ve ilişki kurma biçimleri | |
dc.title.alternative | Relati̇on between sculpture and architecture disciplines and in the process of enli̇ghtenment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-12 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10166798 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 479248 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |