Show simple item record

dc.contributor.advisorBenli, Ayşen Cevriye
dc.contributor.authorBilgen, Dilara
dc.date.accessioned2021-05-08T11:27:11Z
dc.date.available2021-05-08T11:27:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685422
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı lüks marka moda mağazalarındaki, imaj ve iç mekan tasarım ilişkisinin incelenerek, Beymen (Mersin) markasında irdelenmesidir. Tezin amacına bağlı olarak görselliğin mağazacılıktaki önemi ve günümüzde gelinen mağazacılık anlayışıyla giriş yapılmaktadır. İkinci bölümde mağaza kavramı, mağazaların sınıflandırılması ve alt kategorilerine giriş yapılarak perakendecilik kavramlarından bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde, lüks marka mağazalarda tasarımı belirleyen faktörler, iç ve dış etkenler, düzenlemeler, atmosfer ve mimari dışındaki bazı temel unsurlar ele alınmıştır.Dördüncü bölümde, Türkiye'de lüks marka mağazacılığına iyi bir örnek olan Beymen markasına yer verilmektedir. Beymen markasının tarihsel gelişimi anlatılırken, mimariye, sanata olan katkısı vurgulanmakta ve Beymen'in megastore mağazaları incelenmektedir. Beşinci Sonuç ve Değerlendirme bölümünde ise; dünyada ki lüks markaların perakendecilikte tasarıma verdikleri önem vurgulanmaktadır.Buna bağlı olarak Türkiye'de Beymen markasının lüks marka mağazacılığına örnek olarak seçilmesine sebep olan özellikleri tüm tarihi ve mağazaları düşünülerek irdelenmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to analyse th relationship between the image and the interior design within the context of Beymen stores case study. The significance of visuality in marketing at fashion stores and current retail concepts are mentioned in the introduction. In the second chapter, the store concept, making the entrance to the classification of store retailing concepts and sub-categories are mentioned. Later on, factors determining design in luxury brand stores, internal and external factors, arrangements, atmosphere and some basic elements outside of architecture are discussed. In the four chapter, one of the well known brand names called Beymen, is brought upas the leader of high end fashion stores in Turkey. The historical development of Beymen is being narrated, its contribution to architecture and art is also underlined. Then, Beymen stores interior design is analysed. As a conclusion; the importance of interior design in retailing for the luxury stores all around the world, is emphasised. Since, Beymen is a very good example in this catagory, it is chosen as one of the high end fashion stores in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleLüks moda mağazalarında imaj ve iç mekan tasarımı incelemesi
dc.title.alternativeImage and interior design in high end fashion stores
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-28
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10319812
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617459
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineMimarlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess