Pamukluk barajı sulama hattındaki yol gövdesi altı yatay sondajlı geçiş uygulamaları
dc.contributor.advisor | Çakıroğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Haciislamoğlu, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:27:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:27:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685418 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmayla, ülkemizin hızla gelişmeye devam eden altyapı tesislerinin yapımında kullanılabilecek olan bir yöntem incelenmiştir. Kentlerdeki nüfusun hızla artmasına paralel olarak mevcut karayolu, atıksu, temiz su, tren hatları, elektrik, doğalgaz vb altyapı talepleri de artmaktadır. Artan talebin karşılanması sırasında zaten yoğun olan mevcut sistemlerin genel yöntem olan açık kazı ile yapılması daha zor olmaktadır. Bu nedenlerle mevcut üst yapıya zarar vermeden ve durdurmadan gerekli olan altyapı işlerinin de yapılabilmesi gerekmektedir. Bu gibi nedenler açık kazı yerine yatay sondajlı teknolojiler yardımı ile kapalı geçişlerin yapılmasının önünü açmıştır. Artan taleple birlikte de geçiş sistemleri gelişme göstermiş ve ihtiyaca uygun olarak farklı uygulama şekilleri doğmuştur.Bu araştırmada yol gövdesi altı yatay sondajlı geçiş uygulamaları hakkında genel bilgiler verilmiştir. Klasik yöntem olan aç-kapa kazı metoduna olan üstünlükleri incelenmiştir. Ayrıca gelişen teknolojiye paralel olarak yatay sondaj teknolojisindeki gelişmelerden bahsedilmiştir.Çağımızın gereklerine uygun olarak yol gövdesi altı yatay sondajlı geçiş uygulamaları çevreye daha duyarlı olması, geçtiği kısımdaki alt yapı ve üstyapıya zarar vermemesi, imalat süresince altından geçtiği kısmın trafiğe kapatılmaması, klasik aç-kapa kazı yöntemine göre daha hızlı ve ucuz olması gibi nedenler bu yöntemin üstünlükleridir.Anahtar kelimeler: Yatay sondaj, kazısız delgi, yol gövdesi altı yatay sondaj. | |
dc.description.abstract | In this research, a method that can be used in the construction of infrastructural facilities, which our country continues to develop rapidly, has been examined. In parallel with the rapid increase in the population in the cities, existing infrastructure such as highway, wastewater, clean water, train lines, electricity, natural gas etc. is increasing in demand. It is more difficult to make existing systems, which are already intense during the rising demand, by the general method open excavation. For these reasons, it is necessary to be able to do the necessary infrastructure works without damaging the existing superstructure and without stopping. Such reasons have opened the way for closed passages with horizontal drilling technology instead of open excavation. Transition systems with increasing demand have developed and different forms of application have been born in accordance with need.In this study, general information about transverse borehole transverse applications is given. The advantages of the classic method, open-close excavation method, have been investigated. In addition, the developments in horizontal drilling technology are mentioned in parallel with the developing technology.The common denominator that emerges in this research is the superiority of trenchless pipe installation methods in today's construction applications compared to the conventional open-close method. For this reason, it is necessary to increase the number of applications by encouraging this method more.Key words: Horizontal drilling, trenchless drilling, roadway under horizontal drilling. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Pamukluk barajı sulama hattındaki yol gövdesi altı yatay sondajlı geçiş uygulamaları | |
dc.title.alternative | Pamukluk dam irrigation line horizontal drilling construction under road embankment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-26 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10210750 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552656 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı |