Dönel kavşakların incelenmesi ve mühendislik yöntemleri ile karşılaştırılması, Mersin ili dönel kavşak örneği
dc.contributor.advisor | Çakıroğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ünal, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:27:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:27:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685410 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ülkemizde özellikle şehir içlerinde yaşanan kargaşadan dolayı trafikte meydana gelen sıkışıklık ve bu durumdan dolayı oluşan gecikmelerin kavşaklardan meydana geldiği söylenebilir. Çalışmanın amaçları, sinyalize ve sinyalize olmayan kavşak türlerinden örnek alınanların araştırılarak performansları etkileyen parametrelerin saptanmasıdır. Kavşaktaki trafik parametreleri (Sağa ve sola dönüşler), kontrol parametreleri (sinyal süreleri) vb. hususların etkilerinin irdelenmesidir. Bu parametrelerin kavşak performanslarını hangi biçimde etkileyeceklerinin tespit edilmesi ve tartışılmasının sağlanması amaçlanmıştır.Araştırmanın sonucu, kavşaklar tasarlanırken gelen araçların hızlarını azaltmak zorunda kalacakları şekilde tasarlanması, ayrıca kavşak içerisinde dönen taşıtların öncelikli olarak geçiş üstünlüklerinin olduğunun belirtilmesidir. Yapılan analiz çalışmalarında; Mersin ilindeki 8 adet kavşağın fotoğraf ve video ile incelenmesi yapılmıştır. Çalışmada, dönel kavşak kavramı, özellikleri, kapasite, güvenlik ve maliyet modeli, arazi çalışmaları ve analizi incelenecektir. | |
dc.description.abstract | In this study, it can be said that the traffic congestion and delays in the traffic caused by the chaos in the inner cities of our country are mainly composed of intersections.The aim of the study is to determine the parameters affecting the performances by investigating the samples taken from signalized and non-signalized intersections. Traffic parameters in junction (right and left turns), control parameters (signal times) etc. to examine the effects of issues. It is aimed to determine the ways in which these parameters will affect intersection performances and to ensure that these parameters are discussed.The result of the study is to design the intersections in such a way that the incoming vehicles will have to reduce their speed while designing the intersections and also to indicate that the vehicles rotating at the intersection are primarily the transition superiorities. Analysis studies conducted; 8 junction intersections of Mersin were examined with photographs and video.In this study, the concept of rotational intersection, its properties, capacity, security and cost model, field studies and analysis will be examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Dönel kavşakların incelenmesi ve mühendislik yöntemleri ile karşılaştırılması, Mersin ili dönel kavşak örneği | |
dc.title.alternative | Examination of roundabouts and comparison with engineering methods, Mersin province roundabout example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-18 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Traffic roundabouts | |
dc.identifier.yokid | 10234348 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544776 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı |