Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Mehmet
dc.contributor.authorÜnal, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T11:27:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:27:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/685410
dc.description.abstractBu çalışmada, ülkemizde özellikle şehir içlerinde yaşanan kargaşadan dolayı trafikte meydana gelen sıkışıklık ve bu durumdan dolayı oluşan gecikmelerin kavşaklardan meydana geldiği söylenebilir. Çalışmanın amaçları, sinyalize ve sinyalize olmayan kavşak türlerinden örnek alınanların araştırılarak performansları etkileyen parametrelerin saptanmasıdır. Kavşaktaki trafik parametreleri (Sağa ve sola dönüşler), kontrol parametreleri (sinyal süreleri) vb. hususların etkilerinin irdelenmesidir. Bu parametrelerin kavşak performanslarını hangi biçimde etkileyeceklerinin tespit edilmesi ve tartışılmasının sağlanması amaçlanmıştır.Araştırmanın sonucu, kavşaklar tasarlanırken gelen araçların hızlarını azaltmak zorunda kalacakları şekilde tasarlanması, ayrıca kavşak içerisinde dönen taşıtların öncelikli olarak geçiş üstünlüklerinin olduğunun belirtilmesidir. Yapılan analiz çalışmalarında; Mersin ilindeki 8 adet kavşağın fotoğraf ve video ile incelenmesi yapılmıştır. Çalışmada, dönel kavşak kavramı, özellikleri, kapasite, güvenlik ve maliyet modeli, arazi çalışmaları ve analizi incelenecektir.
dc.description.abstractIn this study, it can be said that the traffic congestion and delays in the traffic caused by the chaos in the inner cities of our country are mainly composed of intersections.The aim of the study is to determine the parameters affecting the performances by investigating the samples taken from signalized and non-signalized intersections. Traffic parameters in junction (right and left turns), control parameters (signal times) etc. to examine the effects of issues. It is aimed to determine the ways in which these parameters will affect intersection performances and to ensure that these parameters are discussed.The result of the study is to design the intersections in such a way that the incoming vehicles will have to reduce their speed while designing the intersections and also to indicate that the vehicles rotating at the intersection are primarily the transition superiorities. Analysis studies conducted; 8 junction intersections of Mersin were examined with photographs and video.In this study, the concept of rotational intersection, its properties, capacity, security and cost model, field studies and analysis will be examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDönel kavşakların incelenmesi ve mühendislik yöntemleri ile karşılaştırılması, Mersin ili dönel kavşak örneği
dc.title.alternativeExamination of roundabouts and comparison with engineering methods, Mersin province roundabout example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-18
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTraffic roundabouts
dc.identifier.yokid10234348
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544776
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİnşaat Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess