dc.contributor.advisor | Yıldız, Mehmet Emin | |
dc.contributor.author | Savdi, Mehmet Salih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:01:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:01:02Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68536 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Batman ili merkez okullarında görev yapan öğretmenlerin günlükortalama adım sayılarının, akıllı mobil telefonlarında yüklü adımsayar programı ile tespit edereköğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemektir. Bu araştırma ilişkisel tarama modeline göreyapıldı. Araştırma sürecinde Batman Üniversitesi Etik Komisyonundan onay alındı. Araştırma örneklemi;Ekim 2018 itibari ile en az bir yıl Batman il merkezine bağlı kamu okullarında görev yapanöğretmenlerden oluşturuldu. Katılımcıların 282'si (%57,1) erkek, 212'si (%42,9) kadın olmak üzereçalışma kapsamında verisi alınan katılımcı sayısı toplamı 494 (%100)'dür. Öğretmenlerin %38,9'uegzersiz yapmamaktadır. %23,7'si 60 dk, %9,3'ü 90 dk, %12,1'i 120 dk ve %16,0'ı da 150 dk ve üzeriegzersiz yapmaktadır. Öğretmenlerin %91,5'i akıllı mobil telefon sahip iken, %8,5'i akıllı mobil telefonsahibi değildir. Akıllı mobil telefon sahibi olanların; %33,4'ü Samsung, %35,2'si İphone, %14,4'üHuawei, %10,4'ü Xiaomi ve %6,6'sı da diğer marka akıllı mobil telefon kullanmaktadırlar.Öğretmenlerin %68,8'inin telefonunda adımsayar programı var iken, %31,2'sinde adımsayar programıyoktur. Öğretmenlerin, %35,8'i ortalama günlük adım sayısı 5000'in altında ve sadece %9,8'i tavsiyeedilen 10.000 adım sayısını aştığı tespit edildi. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre, bir yıldaortalama günlük adım sayısı daha yüksek bulundu (sırasıyla 6728±2408 ve 5793±2435). Yılda ortalamagünlük adım sayısına (6306±2459) en yakın değer, Mayıs ayında (6857±2834) kaydedildi. Adımsayarprogramını takip etme sıklığı arttıkça adım sayısı da artmaktadır. Haftalık egzersiz süresi arttıkçahastaneye başvurma sıklığı azalmaktadır. Adım sayısı arttıkça hastaneye başvuru sıklığı da azalmaktadır.Tüm yıla ait ortalama günlük adım sayısını elde etmenin zor olduğu durumlarda, tüm yıldaki ortalamagünlük adım sayısı ile en yüksek düzeyde orantılı ay olarak tespit edilen Mayıs ayındaki ortalama günlükadım sayısı kullanılabilir. Bireylerin ve grupların ortalama günlük adım sayılarının tespiti ve uzun sürelitakibi ile fiziksel aktivite düzeyi ve değişimi belirlenebilir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is determined the physical avtivity levels of the teachers bydetecting he average numbers of step of teachers working in the central schools of Batman province withpedometer program installed on their smart mobile phones. It is done according to relationol screeningmodel. It is approved from Ethics commission of Batman University during the research process.Research sample is constituted from teachers working in public schools affiliated with Batman city centerfor at least one year as of October 2018. The total number of participants whose data is received withinthe scope is 494(100%) including 282 men (57,1%) and 212 women (42,9%). 38,9% of the teachers don'tdo excercise. 23,7% of them do excercise 60 minutes, 9,3% 90 minutes, 12,1% 120 minutes and 16,0%do excercise 150 minutes or more. While 91,5% of the teachers have smart mobile phones, 8,5% of themdo not own smart mobile phones. 33,4% of the owners of smart mobile phones use Samsung, 35,2% ofthem use İphone, 14,4% of them use Huawei, 10,4% of them use Xiaomi and 6,6% use other brand smartmobile phones. While 68,8% the teachers have a pedometer program. It is determined that 35,8% of theteachers have Daily average number of steps below 5000 and 9,8% of them exceed the recommended10.000 steps. It is confirmed that the avarage numbers of daily steps of male teachers is higher thanfemale teachers per years. (respectively 6728±2408 and 5793±2435). The closest value to the averagenumber of daily steps per year (6306±2459) was recorded in May (6857±2834). The frequency ofhospital admission decreases as the frequency of hospital admission decreases as the frequency offollowing the pedometer program increases. As the number of steps increases, the frequency of admissionto the hospital decreases. In case of it is difficuit to obtain the average number of daily steps fort he whoseyear, it can be usef the average number of daily steps in May which is determined as the month with thehighest proportion of the whose year. Physical activity level and change can be determined with thedetermination and long term follow-up of the avarage number of daily steps of individuais and groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Batman ile merkez okullarında görev yapan öğretmenlerin günlük ortalama adım sayısının akıllı mobil telefonlarında yüklü adımsayar programı ile araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of the average number of daily steps of teachers working in Batman and central schools with the pedometer program installed on their smart mobile phones | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-20 | |
dc.contributor.department | Rekreasyon Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305022 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BATMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646608 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |