Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer, Kubilay
dc.contributor.authorJan, Muhammad Faheem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:25:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:25:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684904
dc.description.abstractStres ile çalışan performansı arasındaki literatür incelendiğinde bir tutarsızlık olduğu göze çarpacaktır. Jex'e (1998) göre, birbirlerinden tutarsız sonuçlar elde edilmesinin temel nedeni düzenleyicilik etkileridir. Dolayısıyla yazar, stres yapıcılar ile performans ilişkisi çalışılırken düzenleyici etkisi olma ihtimali olan değişkenlerin çok daha geniş tutulması gerektiğini önermektedir.Bu nedenle, mevcut çalışmada dönüştürücü ve işlemci liderlerin Pakistan bankacılık sektöründe iş performansı ve iş performasının alt boyutları ile iş stresi arasındaki ilişkide düzenleyici rolünü araştırmaya çalışmaktadır.Araştırma verilerinin banka çalışanlarından ve onların yöneticilerinden toplanabilmesi için veri toplama aracı olarak 2 tane soru ölçeği seti düzenlenmiştir. Birinci soru seti çalışanlardan yöneticileri hakkında ne düşündüklerini ne bildiklerini anlamak için kullanılmıştır. Aynı şekilde ikinci set ise, dönüştürücü ve işlemci liderlere çalışanlarını görev performansları, örgütsel vatandaşlık davranışları ve üretkenlik karışıtı davranışlarını derecelendirmeleri için kullanılmıştır.Sonuçlar her iki stres tipinin de banka çalışanları üzerinde farklı etkilere sahip olduğunu göstermiştir. Olumlu (Challenge) stres örgütsel vatandaşlık davranışı ve görev performansı üzerinde olumlu yönde bir etkiye sahipken, üretkenlik karşıtı davranış üzerinde ise olumsuz yönde bir etkiye sahip çıkmıştır. Diğer yandan çalışanın işte ilerlemesini engelleyen olumsuz (hindrance) stres ise, diğerinin tam tersine görev performansı ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde olumsuz bir etkiye, ancak üretkenlik karşıtı davranışlar üzerinde ise olumlu bir etkiye neden olmuştur. Bu ilişkiler üzerinde liderliğin düzenleyici etkilerine ilişkin de farklı farklı sonuçlar elde edilmiştir. Ancak, bu farklı sonuçlardan elde edilen ise liderliğin iş stresi ile iş performansı ve iş performansının alt boyutları arasındaki ilişkide düzenleyici etkilerinin bir şekilde olduğudur. Bu düzenleyici etkiler çalışanların yaşadıkları stresi yönetmede etkili olacaklardır. Bu nedenle, liderliğin çalışanlara bir çok noktada katkı sağlayacağı kesinlikle ifade edilebilecektir.
dc.description.abstractThe previous literature regarding the relationship between job stress and job performance is inconsistent. According to Jex (1998) the inconsistent findings may be due to the moderating effects, thus suggested to include broader range of moderators to study the stressors-performance relationship. For this reason, the current research tries to explore the moderating role of transformational and transactional leader's in explaining the relationship between job stress and job performance behaviors in banking sector of Pakistan. Two set of administrated questionnaires were used as a research instrument for the collection of data from the banking individuals and their respective leaders. The first set was used to collect the data from the employees to know, what they perceive about their leaders. Similarly, in the second set, transformational and transactional leaders were asked to rate their employees task performance behavior, organization citizenship behavior and counter-productive behavior.The result suggests, challenge stress and hindrances stress have different effects on the bankers. Challenge stress has a positive impact on task and organizational citizenship behavior and a negative impact on the counter-productive behavior. The hindrance stress has a negative impact on task performance and organizational citizenship behavior while a positive impact on negative behaviors. The moderating effect of leadership has quite mixed findings. However, the leadership moderates the relationship between job stress and job performance behaviors. They are more likely to manage the employees stress. Thus, it can be concluded that leadership transforms the employee's pain into gain.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe moderating role of leadership in explaining the relationship between job stress and job performance: A study of banking sector of Pakistan
dc.title.alternativeİş stresi ile iş performansı arasındaki ilişkiyi tanımlamada liderliğin düzenleyici rolü: Pakistan bankacılık sektöründe bir çalışma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmPakistan
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmJob stress
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10211045
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519711
dc.description.pages197
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess