Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer, Kubilay
dc.contributor.authorSinan, Abdulkadir
dc.date.accessioned2021-05-08T11:25:20Z
dc.date.available2021-05-08T11:25:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684900
dc.description.abstractÖrgütlerin operasyonlarını devam ettirebilmeleri zorlu piyasa şartlarında hayatta kalmalarına bağlıdır. Örgütlerin piyasa şartlarında ayakta kalabilmesi için ürün ya da hizmet kalitesinin oldukça iyi olması gerekmektedir. Ancak ürün ya da hizmet kalitesinin iyi olması da yeterli değildir. Zira artık piyasada bulunan benzer ürünlerin ya da hizmetlerin kalitesi arasında fazla fark kalmaması hedef kitlelerin tercih aşamalarında başka konuları dikkate almalarına sebep olabilmektedir. Bu konulardan bir tanesi de örgütün sahip olduğu itibardır. Sadece müşteriler için değil örgütte çalışacak potansiyel çalışanlar için de örgüt itibarı oldukça önemlidir. Bir bireyin çalışacağı örgütü seçerken dikkat ettiği konulardan bir tanesi de örgüt itibarının iyi olmasıdır. Çünkü bazı insanlar itibarı kötü olan bir örgüt için çalışmak istemeyeceklerdir. Örgütler daha fazla müşteriyi kendilerine çekebilmek ve daha iyi çalışanlarla çalışabilmek için itibar yönetimi uygulamalarına dikkat etmelidirler. Ayrıca örgütte yapılan personel güçlendirme uygulamaları da bireylerin o örgütte çalışmak istemelerine sebep olabilecektir. Örgütte ortaya konulan personel güçlendirme uygulamaları çalışanların performansını da etkileyebilmektedir. Bu çalışma ile şu sorulara cevaplar aranmıştır: Örgüt çalışanların bireysel performanslarını algılamalarında itibar yönetimi algılamalarının bir etkisi var mıdır? Eğer varsa bu etkide çalışanların personel güçlendirme algılamaları bir aracılık rolü oynamakta mıdır? Çalışmanın hipotezlerini test etmek amacıyla Ankara'da hizmet veren özel bir hastanenin çalışanlarına anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen 211 anket formundaki veriler SPSS programına aktarılmıştır. Veriler programa aktarıldıktan sonra ilk olarak araştırmanın güvenilirliği incelenmiş olup sonrasında demografik bilgilere ilişkin fark analizleri yapılmıştır. Bu analizler yapıldıktan sonra araştırmanın hipotezlerinin test edilmesi amacıyla öncelikle değişkenler arasında korelasyon analizleri yapılmıştır. Korelasyon analizlerinde aralarında ilişki tespit edilen değişkenlerin etkilerini, etki yönlerini ve etki şiddetlerini öğrenebilmek amacıyla regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda araştırma hipotezlerinin hepsi doğrulanmıştır.Anahtar Kelimeler: İtibar Yönetimi, Performans, Personel Güçlendirme
dc.description.abstractFor organizations; maintaining operations depends on their ability to survive in challenging market. In order for organizations to survive in challenging market conditions, quality of organization's products or organizations's services must be pretty good. But having good quality products or high quality services is not enough for organizations. There is not huge differences on different organization's good or sevices' quality, so that causes target customers consider another issues than quality when they are choosing a products or sevice. One thing that target customers consider on an organization is the reputation of an organization. An organization's reputation is not just important for target customers but for potential employees of the organization. When potential employees tries to decide where to work, they consider the reputation of organizations. Because no one wants to serve in an organization that has bad reputation. Organizations must manage their reputations to get more customers and to work with better qualified employees. Empowerment in an organization also makes potential employees want to work for the organization. Process of empowerment can affect employees' performance in a positive way. In this research following questions are invastigated: When organization's employees perceive their performances, is there any effect of organizational reputation management on this? If there is, is empowerment perceive play a role as a mediator? In order to test the hypothesis of the study, a questionnaire was applied to the personnels of a private hospital in Ankara. Datas from 211 valid questionnaires were transferred to SPSS programme. After transferring datas to the programme, firstly reliability of the research was invastigated and then means were compared. Then all the analysis including correlations and regression analysis were done to find out that hypothesis in the research were confirmed or were rejected. At the end of research all hypothesis were confirmed. Key Words: Reputation Management, Performance, Empowermenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİtibar yönetiminin performansa etkisinde personel güçlendirmenin aracılık rolü
dc.title.alternativeThe mediating role of empowerment on reputation management's effect on performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmReputation
dc.identifier.yokid10203845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516954
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess