Anadolu Selçuklu Dönemi medreseleri ve medrese eğitimi
dc.contributor.advisor | Serdar, Murat | |
dc.contributor.author | Demir, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:25:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:25:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684738 | |
dc.description.abstract | Kuran-ı Kerim'in ilk ayetleri , `Oku` emri ile başlamaktadır. Bu nedenle Allah'ın Hz. Peygamber ve onun ümmetinden ilk isteği okumaları idi. İslam dini eğitim ve öğretime her daim önem vermiştir. Bu konuda Hz. Peygamber ve onun ardından gelen müminler çok gayret sarf etmiştir. Nitekim Kuran-ı Kerim'de âlimler ve ilimlere dair birçok ayet vardır. Ayrıca bu konuda Hz. Peygamberin de birçok hadisinin olduğunu görmekteyiz.Anadolu Selçuklu Devleti, Türkistan'dan İslâm dünyasına oğuzların yaptıkları göç sonucunda kurulan bir Türk-İslam devletidir. Anadolu Selçuklu Devleti, Büyük Selçuklu devletinin zayıflaması ve yıkılmasıyla birlikte bu mirasa konmuş özellikle Anadolu başta olmak üzere bu coğrafyanın Türkleşmesinde, ticari, ekonomik, sosyal, bilimsel ve düşünce anlamında gelişmesi ve güçlenmesine büyük katkı sunmuştur. Anadolu Selçuklu Devletinde eğitim-öğretimin ilerlemesinde politik ve ekonomik gelişmelerin etkili olduğu muhakkaktır. Bunun yanında devlet adamlarının ilmi çalışmaları önemsemeleri, Moğol baskısı ve diğer sebeplerden daha huzurlu bir ortamda yaşamak isteyen âlimlerin Anadolu'yu tercih etmeleri, Sultanların âlimlere rahat çalışma ortamı sağlamaları, ayrıca örgün ve yaygın eğitim kurumlarının yanında atabeylikmüesseseleride eğitim ve öğretimin gelişmesinde etkili olmuştur. XI. yy. süreci ve sonrasında İslam âleminin idari birliğini, Büyük Selçuklular, Anadolu Selçuklular ve Osmanlılar sırasıyla sağlamışlardır. İslam'ın yayılmasına dini, düşünce ve kültürel anlamda İslam'ın gelişmesine katkı sunmuşlardır. Muhteşem bir devlet yönetimi ve askeri teşkilat oluşturacak Osmanlılar, Anadolu Selçuklu Devletinin siyasi düşüncesini, eğitim politikalarını, ilmi çalışmalarını, eğitim kuruluşlarını kendilerine model alarak geliştirerek modernize ettikleri bu saydığımız tüm etkenleri politik yaşamlarında hayata geçirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The first verses of the Quran begin with the et Read 'order. That is why Allah's Prophet. Prophet Muhammad and his nation were the first to read the request. Islamic religion has always given importance to education and training. Hz. The Prophet and his followers have exerted much effort. Indeed, there are many verses in the Quran about scholars and sciences. In addition, Hz. We see that the Prophet had many hadiths. The Anatolian Seljuk State is a Turkish-Islamic state founded as a result of the migration of the Turks from Turkestan to the Islamic world. The Anatolian Seljuk State, with the weakening and collapse of the Great Seljuk State, made a great contribution to the development and strengthening of this geography especially in Anatolia, in the sense of commercial, economic, social, scientific and thought. It is certain that political and economic developments are effective in the progress of education in the Anatolian Seljuk State. In addition, the importance of scientific studies of statesmen, Mongol pressure and other reasons to live in a more peaceful environment of the scholars who want to live in Anatolia, the Sultans to provide a comfortable working environment for scholars, as well as formal and non-formal education institutions as well as atabeylik institutions were effective in the development of education and training. XI. YY. and the administrative unity of the Islamic world, the Great Seljuks, the Anatolian Seljuks and the Ottomans respectively. They contributed to the spread of Islam to the development of Islam in religion, thought and culture. The Ottomans, who will create a magnificent state administration and military organization, have implemented all the factors that we regard in their political lives by modernizing the political thought, educational policies, scientific studies and educational institutions of the Anatolian Seljuk State. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Anadolu Selçuklu Dönemi medreseleri ve medrese eğitimi | |
dc.title.alternative | The madrasahs and madrasah education in Anatolian Seljuk Period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-25 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anatolia | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Madrasahs | |
dc.subject.ytm | Middle Ages | |
dc.subject.ytm | Anatolian Seljuks | |
dc.identifier.yokid | 10265704 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559550 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |