Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıçer, Tuğba
dc.contributor.authorErgül, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:59Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684722
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 18 yaş üstü seyircilerin televizyon dizilerindeki karakterlerle kurdukları parasosyal etkileşim düzeyleri açısından profillerini belirlemek, farklı profillere sahip seyircilerin ilgilenim, ürün yerleştirme ve tüketim eğilimlerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada bu amaca ulaşmak için keşifsel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Örneklem çerçevesinin belirlenmesinde zaman ve maliyet kısıtları nedeniyle kolayda örneklem tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara çevrimiçi anket yöntemiyle ulaşılmıştır. 2019 yılı Şubat ve Mart aylarında yapılan saha çalışması ardından toplam 434 katılımcıya ulaşılmış, eksik ve hatalı doldurulan anketler neticesinde 401 katılımcı üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde açıklayıcı faktör analizi, kümeleme analizi, tek yönlü varyans analizi, ortalama ve standart sapma hesaplaması yapılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the profiles of the audience over the age of 18 in terms of their parasocial interaction levels with the characters in television serials, and to determine whether the involvement levels, product placement and consumption tendencies of the audience with different profiles differ. In order to achieve this aim, exploratory research model was utilized. Because of time and cost constraints, convenience sampling was used for determining the sample frame. The participants were reached by online survey method. Following the data collecting process conducted in February and March 2019, a total of 434 participants were reached, and as a result of incomplete and incorrectly filled questionnaires, analyzes were conducted on 401 participants. In the analysis of the data, explanatory factor analysis, clustering analysis, one-way-ANOVA analysis and descriptive analysis were performed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDizi seyircilerinin parasosyal etkileşim, ilgilenim, ürün yerleştirme ve tüketim eğilimleri açısından profilleri
dc.title.alternativeProfiles of audience viewers in terms of parasocial interaction, involvement, product placement and consumption trends
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10294651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595230
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess