TR83 bölgesindeki üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırması
dc.contributor.advisor | Karaca, Süleyman Serdar | |
dc.contributor.author | Taş, Ömer Tayyip | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:24:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:24:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-02-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684687 | |
dc.description.abstract | Finansal okuryazarlığın öneminin hızla arttığı günümüzde, bir kişinin finansal okuryazar olabilmesi için finansal bilgiye sahip olup, bu bilgi ile finansal işlemleri anlayıp finansal işlemler üzerine karar verebilecek düzeyde olması gerekir. Finansal okuryazar bir kişinin üst düzey finans bilgisine sahip olması gerekmemektedir. Günlük yaşamında karşısına çıkabilecek finansal işlemleri ayırt edebilecek, finansal karar verebilecek düzeyde olması finansal okuryazar olması için yeterlidir.Finansal okuryazarlığın ölçüldüğü çalışmada bölgesel bir finansal okuryazarlık anketi yapılmıştır. Çalışma TR83 bölgesindeki üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültelerini kapsamaktadır. Çalışmanın amacı, TR83 bölgesinde eğitim veren üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültesinde eğitim gören öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini karşılaştırmak ve bazı demografik değişkenler ile finansal okuryazarlığın ilişkisini incelemektir.Çalışma, üniversite öğrencilerinin temel finans kavramlarındaki bilgi düzeyini ortaya koymaktadır. Demografik özellikler ile temel finans kavramlarındaki bilgi düzeyi arasındaki ilişki irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | In today's world where the importance of financial literacy is rapidly increasing, in order for a person to be financial literate, he / she must have financial knowledge and be able to understand financial transactions and make decisions on financial transactions. A financial literate person does not need to have a high level of financial knowledge. Being able to distinguish financial transactions that may come across in daily life and make financial decisions is sufficient for financial literacy. In this study, which measures financial literacy, a regional financial literacy survey was conducted. The study covers the faculties of economic and administrative sciences of universities in TR83 region. The aim of this study is to compare the financial literacy levels of the students studying in the faculties of economics and administrative sciences of universities in TR83 region and to investigate the relationship between some demographic variables and financial literacy. The study reveals the level of knowledge of university students in basic finance concepts. The relationship between demographic characteristics and the level of knowledge in basic finance concepts is examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | TR83 bölgesindeki üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırması | |
dc.title.alternative | Comparison of the financial literacy levels of students in faculty of economic and administrative scienes in TR83 region universties | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-22 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | TR 83 Region | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Business Administration Faculty | |
dc.subject.ytm | Financial literacy | |
dc.identifier.yokid | 10274996 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 568533 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |