Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Süleyman Serdar
dc.contributor.authorTaş, Ömer Tayyip
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:54Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684687
dc.description.abstractFinansal okuryazarlığın öneminin hızla arttığı günümüzde, bir kişinin finansal okuryazar olabilmesi için finansal bilgiye sahip olup, bu bilgi ile finansal işlemleri anlayıp finansal işlemler üzerine karar verebilecek düzeyde olması gerekir. Finansal okuryazar bir kişinin üst düzey finans bilgisine sahip olması gerekmemektedir. Günlük yaşamında karşısına çıkabilecek finansal işlemleri ayırt edebilecek, finansal karar verebilecek düzeyde olması finansal okuryazar olması için yeterlidir.Finansal okuryazarlığın ölçüldüğü çalışmada bölgesel bir finansal okuryazarlık anketi yapılmıştır. Çalışma TR83 bölgesindeki üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültelerini kapsamaktadır. Çalışmanın amacı, TR83 bölgesinde eğitim veren üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültesinde eğitim gören öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini karşılaştırmak ve bazı demografik değişkenler ile finansal okuryazarlığın ilişkisini incelemektir.Çalışma, üniversite öğrencilerinin temel finans kavramlarındaki bilgi düzeyini ortaya koymaktadır. Demografik özellikler ile temel finans kavramlarındaki bilgi düzeyi arasındaki ilişki irdelenmiştir.
dc.description.abstractIn today's world where the importance of financial literacy is rapidly increasing, in order for a person to be financial literate, he / she must have financial knowledge and be able to understand financial transactions and make decisions on financial transactions. A financial literate person does not need to have a high level of financial knowledge. Being able to distinguish financial transactions that may come across in daily life and make financial decisions is sufficient for financial literacy. In this study, which measures financial literacy, a regional financial literacy survey was conducted. The study covers the faculties of economic and administrative sciences of universities in TR83 region. The aim of this study is to compare the financial literacy levels of the students studying in the faculties of economics and administrative sciences of universities in TR83 region and to investigate the relationship between some demographic variables and financial literacy. The study reveals the level of knowledge of university students in basic finance concepts. The relationship between demographic characteristics and the level of knowledge in basic finance concepts is examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTR83 bölgesindeki üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırması
dc.title.alternativeComparison of the financial literacy levels of students in faculty of economic and administrative scienes in TR83 region universties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTR 83 Region
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBusiness Administration Faculty
dc.subject.ytmFinancial literacy
dc.identifier.yokid10274996
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568533
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess