Show simple item record

dc.contributor.advisorAyas, Mehmet
dc.contributor.authorArslantaş, Muhammet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:45Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684610
dc.description.abstractBu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın projesi olan `İmam-Hatip Ortaokullarında Örgün Eğitim İle Birlikte Hafızlık Projesi` kapsamında, projeye katılan öğrencilerin hafızlık süreci ve sonrası ile ilgili düşüncelerini ele almaktadır.Araştırma Sivas Zeki Hayran İmam Hatip Ortaokulu'nda 320 öğrenciye uygulanan anket ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket uygulaması yapılmıştır. Daha sonra nitel araştırma yapılarak konu desteklenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin hafızlık süresince başarılarında etkili olan etmenler, öğrencilerin düşünceleri ve sonrasındaki hedefleri belirlenmiştir. Değişkenlerden elde edilen bulgular tablolaştırılmış, analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; öğrencilerin hafızlık aşamasında ailelerin istekleri ve kendi istekleri ile bu okula geldikleri, velilerin tutumlarının eğitim süresince önem arz ettiği, hocaların yumuşak, içten davrandıkları, öğrencilerin bu okulu bitirdikten sonra İmam-Hatip Liselerine devam edecekleri fakat dini alanlarda değil de başka alanlarda görev yapmak istedikleri görülmüştür.
dc.description.abstractIh this study, within the scope of Hafizship Project with Formal Education in Imam-Hatip Secondary Schools supported by Ministry of National Education, the thoughts of students who participated in the project about memory process and aftermath are discussed.The research was carried out with a questionnaire applied to 320 students in Sivas Zeki Hayran İmam Hatip Secondary School. Ih the research, a questionnaire -one of the quantitative research methods- was applied. Afterwards, the subject was tried to be supported by qualitative research. The factors influencing the success of the students during the hafizship, tehir thoughts and tehir subsequent goals were determined. Findings obtained from the variables were shown as a table and analyzed.According to the findings obtained as a result of the research; that the students came to this school with the wishes of the families and tehir own wishes. It was also found out that the attitudes of the parents were important in the hafizship stage of the students during the education and that the teachers behaved softly and sincerely. It is seen that the students will continue to Imam-Hatip High Schools after graduating from this school but they want to work in other fields rather than religious fields.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.title`imam-hatip ortaokullarında örgün eğitimle birlikte hafızlık projesinde öğrenci tutumları` (Sivas Zeki Hayran imam-hatip ortaokulu örneği)
dc.title.alternative`student attitudes in hafizship project with formal education in imam-hatip secondary schools` (Sample: Sivas Zeki Hayran imam-hatip secondary school)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10310602
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602882
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess