Show simple item record

dc.contributor.advisorBoyraz, Elif
dc.contributor.authorŞen, Şerife
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684559
dc.description.abstractGünümüz teknolojisinde meydana gelen baş döndürücü değişim, çeşitli alanlarda yapılan inovasyonlar tüketici istek ve ihtiyaçlarını şekillendirmektedir. Bu durum hem ülkeler arasında hem de şirketler arasında kıyasıya bir rekabete sebep olmaktadır. Çağımızın gerçeği olan bu rekabetten olumlu yönde faydalanmak isteyen firmalar için pazarlama mesleğinin önemi daha da artmıştır. Bu nedenle pazarlama istihdam alanlarında nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyulmaktadır.Bu çalışmanın amacı işletme bölümü öğrencilerinin pazarlama istihdam alanlarına yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinden oluşan 400 kişilik bir örnekleme yüz yüze anket uygulanmıştır. Ankette yer alan ifadeler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde açıklayıcı faktör analizi, tek yönlü varyans analizi ve bağımsız iki örneklem t testi kullanılmıştır. Öncelikli olarak yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda pazarlamada istihdam edilmeye ilişkin algıları ölçmeye yönelik ifadeler dokuz faktör altında toplanmıştır. Yapılan analizlere göre cinsiyet, bölüm ve program açısından anlamlı bir farklılığa rastlanamazken; sınıflar arasında göre tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Pazarlama İstihdam Alanları, Pazarlama Mesleği
dc.description.abstractThe dizzying change in today's technology and innovations that made in various fields shape consumer demands and needs. This situation cause the cutthroat competition in between companies and also the countries. The importance of the marketing profession has increased for the companies that want to benefit from this competition which is the reality of our age. Thus, qualified human resources are required in marketing employment areas. The aim of this study is to determine the perceptions of business department students about marketing employment. For this purpose, 400 questionnaires were filled out by the students of Selcuk University Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration and research data were obtained. The statements in the questionnaire were analyzed through SPSS package program. In the analysis of the data, explanatory factor analysis, one-way analysis of variance and two independent samples were subjected to t tests. As a result of the explanatory factor analysis, the statements related to marketing employment were gathered under six factors. According to the analysis, no significant difference was found in terms of gender, department and program; but the difference was determined according to their grade year.Keyword: Markething, Markething Employment Areas, Markething as a Joben_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletme bölümü öğrencilerinin pazarlama alanında istihdama ilişkin algıları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on the perceptions of business department students about employment in marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10313478
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid604407
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess