Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Tolga
dc.contributor.authorKaya, Mertcan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:37Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684551
dc.description.abstractGüzel Sanatlar ya da Devlet Konservatuvarı alanlarında yeteneği olan öğrencilerin normal gelişim gösteren bireylere göre zekâ alanlarını daha yüksek düzeyde kullandıkları düşünülmektedir. Bu anlamda, gerek almış oldukları teorik eğitimle sözel zekâlarının gerekse yetenekli oldukları alana yönelik zekâ alanlarının ön planda olması beklenilmektedir. Dolayısıyla araştırmada, Devlet Konservatuvarı'nda okuyan öğrencilerin bazı değişkenlere göre çoklu zekâ alanlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, hem genel hem de ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2019-2020 akademik yılı Sakarya Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda öğrenim gören basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 113'ü kadın, 129'u erkek olmak üzere toplam 242 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve `Çoklu Zekâ Alanları Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinde ise SPSS 23 for Windows paket programından yararlanılmıştır. Veri analizi olarak, öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin bulgular için frekans ve yüzde; ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması için Varyans analizi (tek yönlü ANOVA, bağımsız örneklem t-testi), anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için `LSD Testi`ne başvurulmuştur. Ayrıca alt boyutlar arasındaki ilişkiyi incelemek için ise Pearson Kolerasyon Çarpımı analizinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Devlet Konservatuvarı öğrencilerinin cinsiyet, sınıf, bölüm ve enstrüman türü değişkenleri ile çoklu zekâ alanları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Fakat yaş değişkenine göre farklılık tespit edilmemiştir. Ayrıca öğrencilerin en baskın zekâ alanı müziksel zekâ olarak kaydedilmiştir.
dc.description.abstractIt is a thought that the students who have talent in the fields of Fine Arts or State Conservatory use their intelligence areas at a higher level than the individuals with normal development. In this sense, it is expected that both verbal intelligence with the theoretical education they have received and the intelligence areas they are talented for their education to the fields will be at the forefront. Therefore, the aim of this research is to determine the multiple intelligence areas of the students of studying at the State Conservatory according to some variables. Both general and relational survey models were used in the research. The research group consist of 242 students, chosen by simple random sampling method, 113 female and 129 male who study at the State Conservatory at Sakarya University, Afyon Kocatepe University and Tokat Gaziosmanpaşa University. As a data collection tools, has been used the `Personal Information Form` and `Multiple Intelligence Areas Inventory`. The packaged software, Spss 23 for Windows, has been used to evaluate and to analyze the data. The frequency and percentage for the findings related to the demographic characteristics of the athlete students are; the Variance analysis (One-way ANOVA, independent sample t-test) and the `LSD Test` have been used to determine the difference between the groups. In addition, Pearson Correlation Multiplication analysis was used to examine the relationship between sub-dimensions. According to the research results, the students of State Conservatory were found that differences between the variables of gender, class, department and intrument type with the areas of multiple intelligences. However, no difference was detected according to the age variable. In addition to, it has recorded that the most dominant intelligence areas of musical intelligence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleDevlet konservatuvarı öğrencilerinin bazı değişkenlere göre çoklu zekâ alanlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the multiple intelligence fields of state conservatory students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentTürk Müziği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmUniversal music
dc.identifier.yokid10333628
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid649737
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess