Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Mehmet
dc.contributor.authorZöhra, Berkan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:23:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:23:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684156
dc.description.abstractTamamlanmış bulunan bu tez çalışması ile IEC-60034-30-2:2014 standardında IE4 süper premium verimlilik sınıfı Şebeke Kalkışlı Radyal Akılı Senkron Motorun tasarımı yapılmıştır. Tasarım sürecinde hali hazırda endüstriyel pazara sunulan IE2 yüksek verimlilik sınıfı bir asenkron motorun sadece rotoru sabit mıknatıs eklenerek yeniden modellenmiştir. Modelleme sürecinde iki farklı olup tipinin ve yüzey yerleştirmeli sabit mıknatısların kullanıldığı yeni bir rotor topolojisi önerilmiştir. Analitik yöntemler kullanılarak önerilen topolojide bir motorun tasarımı yapılmıştır. Elde edilen tasarımın Genetik Algoritma kullanılarak geometrik optimizasyonu yapılmıştır. Sabit mıknatıs içeren motorlarda önemli bir problem olan tork dalgalanmalarının azaltılması amacı ile tasarımda kaykılı stator yapısı kullanılmıştır. Motor performansının belirlenmesinde doğruluğu akademik olarak kabul görmüş, sonlu elemanlar yöntemi ile çalışan bir analiz yazılımı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin doğrulanması amacı ile önerilen topolojide rotor yapısına sahip nihai motor tasarımının prototip üretimi yapılmıştır.Sonuç olarak tamamlanmış bulunan tez çalışması ile aynı güçteki muadil asenkron motor gövde yapısında, şebekeye doğrudan bağlanarak daha yüksek verim ve güç faktörü ile çalışabilen, pompa ve fan gibi uygulamalarda mevcut asenkron motorların yerini alabilecek yeni bir Şebeke Kalkış Radyal Akılı Senkron Motor tasarlanarak üretilmiştir. Ayrıca mevcut IE2 motorun gövde yapısında değişiklik yapılmaması neticesinde elde edilen yenilikçi rotor tasarımının aynı güçteki düşük verimli standart asenkron motorların daha verimli hale getirilmesi amacı ile de kullanılması olanaklı hale gelmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, the design of IE4 Super Premium Efficiency class Line Start Radial Flux Synchronous Motor has been designed according to IEC-60034-30-2:2014 standard. In the design process, the IE2 High Efficiency class asynchronous motor, which is already offered to the industrial market, has been remodeled by adding a permanent magnet to the rotor. In the modeling process, a new rotor topology with two different slot types and surface permanent magnets is proposed. Analytical methods were used to design a motor in the proposed topology. Geometric optimization has been done by using Genetic Algorithm in the obtained design. In order to reduce torque ripples, which is an important problem in motors with permanent magnets, a skewing stator structure is used in the design. In the determination of the motor performance, a validated, finite element analysis software was used. In order to verify the obtained data, the prototype production of the final motor design with rotor structure has been made in the proposed topology.As a result, a new Radial Flux Synchronous Motor has been designed and designed to replace asynchronous motors available in pumps and fans such as pump and fan, which can work with higher efficiency and power factor by connecting directly to line and with the same asynchronous motor body structure in the same power as the completed thesis study. In addition, it has become possible to use the innovative rotor design obtained as a result of not changing the body structure of the existing IE2 motor to make the low power standard asynchronous motors with the same power more efficient.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectMekatronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechatronics Engineeringen_US
dc.titleŞebeke kalkışlı radyal akılı sabit mıknatıslı senkron motor tasarımı ve prototip üretimi
dc.title.alternativeLine start radial flux permanent magnet synchronous motor design and prototype manufacturing
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-08-21
dc.contributor.departmentMekatronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAlternative current motors
dc.subject.ytmPermanent magnet synchronous motors
dc.subject.ytmThree phase induction motors
dc.subject.ytmSynchronous motors
dc.subject.ytmElectric motors
dc.subject.ytmEnergy efficiency
dc.identifier.yokid10258572
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555606
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess