Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyer, Tansel
dc.contributor.authorGök, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683200
dc.description.abstractİptal analizi müşterilerin davranış örüntülerinin modellenerek, gelecekte iptal eğilimi gösteren aboneler hakkında öngörülerin belirlendiği müşteri ilişkileri yönetimi sürecidir. Yeni müşterinin kazanımı, mevcut müşterinin sistemde tutulmasından çok daha fazla maliyetlidir. Bu bağlamda iptal analizi ile yapılan tahminler mevcut müşterinin iptale gitmemesi için yapılacak tutundurma faaliyetlerine yardımcı olmaktadır. Günümüzde telekomünikasyon firmaları iptal analizini çeşitli uygulamalarla sistemli bir süreç halinde iyileştirerek sürdürmektedirler. Bu çalışmada da telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren bir internet servis sağlayıcısının müşteri bilgileri ve davranışları incelenerek gerçekleştirilmiştir. Yapılan literatür araştırmaları sonucunda belirlenen bir bilgi keşif süreci çerçevesinde veri madenciliği uygulamalarının yardımı ile iki fazlı çözüm modeli oluşturulmuştur. Geliştirilen iki fazlı çözüm modeli zaman serisi kümeleme ve sınıflandırma algoritmaları ile birlikte en uygun çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Zaman serisi kümeleme uygulaması için k-ortalama ve hiyerarşik kümeleme algoritmaları, sınıflandırma için ise destek vektör makineleri ve özyinelemeli bölümleme algoritmaları karşılaştırmalı olarak performans ölçütleri değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractChurn prediction is a customer relationship process that specifies predictions for customers who are inclined to churn in future through modelling customer behavior patterns. It costs more to acquire a customer than to retain a customer. In this sense, the predictions which are made with churn prediction support promotion activities executed to avoid subscription cancellation of existing customers. Nowadays, telecommunication companies maintain churn prediction with various applications as a systematic process. Also this thesis is written on the basis of customer data and behavior analysis of an internet service provider operating in telecommunication sector. Within the knowledge discovery process framework, explored as a result of realized literature survey, two phased solution model is created with the help of data mining applications. Developed two phased solution model is designed to run effectively with time series clustering and classification algorithms. Performance indicators are evaluated comparatively with respect to k-means, hierarchical clustering algorithms for time series clustering and support vector machines, recursive partitioning for classification algorithms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleİnternet servis sağlayıcısı için iptal analizi modeli
dc.title.alternativeChurn prediction for internet service provider
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHierarchical clustering
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmRule processing
dc.subject.ytmInformation processing
dc.identifier.yokid10063430
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378494
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess