Fen Bilimleri öğretmenlerinin akıllı tahta kullanım durumlarının belirlenmesi: Tokat ili örneği
dc.contributor.advisor | Bozdoğan, Aykut Emre | |
dc.contributor.author | Soylu, Ümit İlay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683130 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fen bilimleri öğretmenlerinin, FATİH Projesi kapsamında okullara kurulan akıllı tahtanın kullanım durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmaya Tokat ilindeki devlet ortaokullarında 5., 6., 7. ve 8. sınıf fen bilimleri dersini işleyen öğretmenler katılmıştır. Araştırmanın yapıldığı tarih itibariyle 113 okulun akıllı tahtaya sahip olduğu tespit edilmiş ve araştırmacı tarafından geliştirilen anket formalarına geri dönüş yapan 146 fen bilimleri öğretmeninin görüşleri araştırmanın verilerini oluşturmuştur. Anket formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemleri (yüzde/frekans) ve içerik analizine tabi tutularak sonuçlar elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin yaklaşık yarısının internete bağlanma özelliğinden yararlanarak derslerini işledikleri görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin akıllı tahtayı en çok biyoloji içerikli konuları öğretimde, en az ise fizik içerikli konuların öğretiminde kullandıkları belirlenmiştir. Araştırmaya katılan fen bilimleri öğretmenlerinin akıllı tahtayı en çok değerlendirme yapmak ve görseller ve animasyonlarla dersi somutlaştırmak için; en az ise okuma ve dinleme etkinliklerinde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenleri akıllı tahta kullanımıyla ilgili meslektaşlarına, görsel içerikli uygulamalardan yararlanmalarını, hizmet içi eğitim almalarını, uygulamaları güncel olarak takip etmeleri tavsiyesinde bulunmuşlardır. Öğretmenlerin akıllı tahtayı kullanırken en çok karşılaştıkları sorunlar ise, internete bağlanma ve bağlanma hızının yavaşlığı, dokunmatik ekranın bozulması ve ekranın donmasıdır. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları çözme noktasında, bilişim teknolojileri öğretmenleri veya okuldaki diğer öğretmenlerden yardım aldıkları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research, was carried out to determine the use of smart board established in schools within the scope of FATİH Project of teachers who carry out the science course. In the study descriptive scanning model was used. In the study conducted in 2016-2017 academic year, teachers from 5th, 6th, 7th and 8th grade science courses participated in secondary schools in Tokat province. As of the date of the study, 113 schools were found to have smart boards and the opinions of 146 science teachers who returned to the questionnaires developed by the researcher formed the data of the study. The data obtained from the questionnaire were analyzed by using descriptive analysis methods (percentage/ frequency) and content analysis. As a result of the research; It is seen that approximately half of the science teachers have taken lessons by using the internet connection feature. It has been determined that science teachers use smart board mostly in teaching biology related subjects and at least in teaching physics related subjects. It was concluded that the teachers of Science who participated in the study used smart board mostly to make evaluations and to concretize the lesson with visuals and animations; and at least they used it in reading and listening activities. Teachers of science have advised their colleagues about the use of smart board to benefit from visual applications, to receive in-service training and to follow the applications up-to-date. The most common problems that teachers face when using Smart board are the slow speed of connecting and connecting to the internet, the degradation of the touch screen and the freezing of the screen. At the point of solving the problems that teachers face, it was determined that they received help from the information technology teachers or other teachers at the school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen Bilimleri öğretmenlerinin akıllı tahta kullanım durumlarının belirlenmesi: Tokat ili örneği | |
dc.title.alternative | Determination of smart board usage status of science teachers: Example of Tokat province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-22 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10228517 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542089 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |