dc.contributor.advisor | Dursun, Fevzi | |
dc.contributor.author | Kolkaya, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683004 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, öğrencilerin İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngilizce öğrenme kaygılarını farklı değişkenler açısından hem nicel hem de nitel boyutta analiz etmeyi temel almaktadır.Karma yöntem modelinde tasarlanan araştırmada iç içe desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Tokat il merkezi ve ilçelerinde Anadolu Liselerinin 11. ve 12. sınıfında öğrenim gören toplam 1188 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, öğrencilerin İngilizce özyeterlik seviyelerini belirlemek için `İngilizce Dersi İle İlgili Özyeterlik İnancı Ölçeği`, kaygı düzeylerini belirlemek için ise `Yabancı Dil Kaygı Ölçeği` uygulanmıştır. Nicel boyutta toplanan verilerin analizleri içi SPSS 22 yazılımı kullanılmıştır. Nicel analizleri gerçekleştirirken, yüzde, ortalama, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Hochberg's GT2 ve Games-Howell testleri kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, öğretmenler için geliştirilen `Yarı Yapılandırılmış Öğretmen Görüşme Formu` ve öğrenciler için geliştirilen `Yarı Yapılandırılmış Öğrenci Görüşme Formu` İngilizce özyeterlik inancı ve İngilizce öğrenme kaygısı konularıyla ilgili öğretmen ve öğrencilerden görüş toplamak için kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunun analizi için, toplanan öğretmen ve öğrenci görüşlerinin betimsel analizleri yapılarak ayrı ayrı tema ve kodlar oluşturulmuştur.İlk olarak, araştırmanın nicel boyutu bulguları sonucunda, öğrencilerin orta düzeyde İngilizce özyeterlik inancına ve İngilizce öğrenme kaygısına sahip oldukları sonucuna varılmıştır. İngilizce özyeterlik inancı açısından; kadın ve erkek katılımcıların İngilizce özyeterlik düzeylerinin benzer olduğu, 11. sınıf öğrencilerinin 12. sınıftaki öğrencilerden daha fazla İngilizce özyeterlik inancına sahip oldukları, yabancı dil ve sayısal bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin diğer bölümlerdeki öğrencilerden daha yüksek düzeyde İngilizce özyeterlik inancına sahip oldukları ve aile geliri yüksek olan öğrencilerin İngilizce özyeterlik düzeylerinin aile geliri düşük olanlara göre daha fazla olduğu tespit edilmiştir. İngilizce öğrenme kaygısı bağlamında ise, kadınların İngilizce öğrenme kaygı düzeylerinin erkeklerden daha yüksek olduğu, 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme kaygı düzeylerinde farklılaşma olmadığı, eşit ağırlık bölümünde öğrenim gören öğrencilerin yabancı dil bölümünde öğrenim görenlerden daha yüksek düzeyde İngilizce öğrenme kaygısına sahip oldukları ve aile geliri yetersiz olanların İngilizce öğrenme kaygı düzeylerinin aile geliri yetersiz olmayanlara göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Bunlarla birlikte, öğrencilerin İngilizce özyeterlik algı düzeyleri ile İngilizce öğrenme kaygı düzeyleri arasında anlamlı ve negatif bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir ki, bu da öğrencilerin İngilizce özyeterlik düzeylerinin artmasıyla İngilizce öğrenme kaygı düzeylerinin azaldığı anlamına gelmektedir. Diğer taraftan, araştırmanın nitel bulguları sonucunda ise, öğrencilerin görüşlerinden İngilizce Öğrenme, İngilizce'de Dört Beceri, İngilizce Öğrenme Kaygı Kaynakları olmak üzere 3 tema oluşturulmuştur. Öğretmen görüşlerinden ise, İngilizce Öğretmenliği, İngilizce Öğretim Sorunları, Öğrencilerin İngilizce'ye Karşı İlgi ve Tutumları ve Öğrencilerin İngilizce Öğrenme Kaygısı Kaynakları olmak üzere 4 tema çıkarılmıştır.Bu sonuçlar ışığında, öğretmenlerin ve dil uzmanlarının öğrencilerin İngilizce özyeterlik düzeylerini arttırmak ve İngilizce öğrenme kaygılarını azaltmak için sınıf içi ve dışı çalışmalar yapmaları gerektiği önerilmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin öğrencilerini en çok yazma ve konuşma becerilerinde motive edip telaffuz hatalarını daha çok tolere etmeleri gerektiği tavsiye edilmektedir. Bunları gerçekleştirince, öğrencilerin İngilizce öğrenmek için daha fazla olumlu tutum ve ilgiye sahip olacakları düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: İngilizce Özyeterlik, İngilizce Kaygı, Karma Yöntem | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the English self-efficacy beliefs and the English learning anxiety of the students in high schools. The research is based on analyzing students' English self-efficacy beliefs and English learning anxiety in terms of different variables both quantitatively and qualitatively.The embedded design was adopted in the research, which was designed in a mixed method model. In the 2017-2018 academic year, 1188 students attending 11th and 12th grades of Anatolian High Schools in the city centre of Tokat and in its districts participated in the study. In the quantitative part of the study, `Self-Efficacy Belief Scale for English Lesson` was used to determine students' self-efficacy levels and `Foreign Language Anxiety Scale` was used to determine their anxiety levels. SPSS 22 software was used to analyze the data collected in the quantitative part. While performing the quantitative analyses, percentage, mean, independent samples t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Hochberg's GT2 and Games-Howell tests were used. In the qualitative aspect of the research, `Semi-Structured Teacher Interview Form` developed for teachers and `Semi-Structured Student Interview Form` developed for students were used to compile opinions from teachers and students about English self-efficacy belief and English learning anxiety. In the qualitative analysis, the descriptive analysis for the collected teachers 'and students' views was conducted and separate themes and codes were created afterwards. Firstly, as a result of the findings of the quantitative part of the research, it was concluded that the students had a moderate level of self-efficacy belief and anxiety in learning English. In terms of English self-efficacy belief; female and male participants had similar English self-efficacy levels, 11th grade students had higher levels of English self-efficacy beliefs than 12th grade students, students studying in the foreign language and science-maths departments had higher levels of self-efficacy beliefs than students in other departments, and the students with high family income were found to have higher levels of English self-efficacy than those with low family income. In the context of English learning anxiety, it was found that female students' English learning anxiety levels were higher than male students, 11th and 12th grade students had no significant difference in their English learning anxiety levels, and students who were studying in Turkish-Maths department had higher levels of English learning anxiety than those studying in the foreign language department, and those who have insufficient family income had higher levels of anxiety in learning English than those with sufficient family income. In addition, it was determined that there was a significant and negative relationship between students' self-efficacy belief levels and English learning anxiety levels, which means that as the levels of English self-efficacy increase, the levels of English learning anxiety decrease. On the other hand, as a result of the qualitative findings of the research, three themes were created from the students' opinions: English Learning, Four Skills in English, and English Learning Anxiety Resources. From the views of teachers, 4 themes were extracted: English Teaching Profession, English Teaching Problems, Students' Interest and Attitudes Towards English, and Students' English Learning Anxiety Resources.In consideration of these results, it is suggested that teachers and language experts should perform in-class and out-of-class practices in order to increase students' English self-efficacy levels and reduce their English learning anxiety. In addition, it is highly recommended that teachers should motivate their students in writing and speaking practices and should tolerate their pronunciation errors most. By doing these, it is considered that students will have a more positive attitude and interest in learning English.Keywords: English Self-Efficacy, English Anxiety, Mixed Method | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin ingilizce özyeterlik inançlarının ve kaygılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing the english self-eccasy belief and anxiety of high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10274701 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581482 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |