dc.contributor.advisor | Sönmez, Ömer Faruk | |
dc.contributor.author | Çeliktaş, Göktürk Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682959 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren tüm sınıflarda uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler öğretim programını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan bölüm, meslekteki kıdem yılı ve görev yaptıkları okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenlerine göre farklılaşma durumunu tespit etmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Tokat ili ve tüm ilçelerinde görev yapan 236 sosyal bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada basit tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmış ve 157 sosyal bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri kişisel bilgiler ve programın öğelerini içeren toplamda 28 maddeden oluşan Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, çarpıklık, basıklık, standart sapma ve parametrik testlerden t testi ve tek yönlü varyans testi kullanılmıştır.Araştırma bulgularından, öğretmenlerin programın hedef öğesine ilişkin olarak genelde olumlu görüşlere sahip oldukları; içerik öğesinin uygun yoğunlukta olmadığı, ezbercilikten uzak ve uygulamaya dönük hazırlanmadığı, bireyin ilgi ve gereksinimlerine, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve hazırbulunuşluk düzeylerine uygun olmadığı; öğrenme-öğretme süreci için ayrılan ders saatinin yetersiz olduğu, ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin süre açısından uygulanabilir olmadığı, ölçme ve değerlendirme sürecinde bireysel farklılıkların dikkate alınmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerinde cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan bölüm/program, mesleki kıdem, görev yapılan okulun bulunduğu yerleşim yeri açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Araştırma bulgularından yola çıkarak öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreci için ders saatlerinin artırılmasının gerekli olduğu, programın içeriğinin bireyin ilgi ve ihtiyaçlarına uygunluğu, yoğunluğu, ezbercilikten uzaklık, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve hazırbulunuşluk düzeylerine uygunluk açısından geliştirilmesi önerilmektedir.Anahtar sözcükler: Sosyal bilgiler, sosyal bilgiler öğretim programı, sosyal bilgiler öğretmeni | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to evaluate the social studies curriculum, which has been applied in all classes since the academic year 2018-2019, according to the views of the social studies teachers and to determine the differentiation status of teachers' views according to gender, educational status, graduated department, seniority year in the profession and place of residence of the school where they work. The screening model was used in the study. The universe of the research consists of 236 social studies teachers working in Tokat and all districts in the academic year 2018-2019. Simple random sampling method was used and 157 social studies teachers were employed in the study. The research data were collected with a total of 28 items, including teachers' opinions on the curriculum, which included personal information and elements of the program. The collected data were analyzed with SPSS 22.0 package program. In the analysis of the data, frequency, percentage, skewness, stickiness, standard deviation and t test and one way variance test were used.From the research findings, it was found that teachers generally had positive opinions regarding the target component of the program; that the content item is not in proper intensity, is not prepared for memorization and is not intended for practical purposes; it is not suitable for the individual's interests and needs, the developmental characteristics and readiness levels of the students; It was concluded that the teaching time devoted to the teaching-learning process was inadequate and that the assessment and evaluation methods and techniques were not applicable in terms of time and that individual differences were not taken into consideration in the measurement and evaluation process. There was no significant difference in the views of the teachers about the program in terms of gender, educational status, graduated department / program, vocational seniority, and the location of the school where the duty school was located. Based on the findings of the research, it is suggested that the course hours should be increased for the learning-teaching and measurement-evaluation process, and that the content of the program should be improved in terms of the suitability of the content of the program to the interests and needs of the individual, its intensity, distance from memorization, and the developmental characteristics and readiness of the students.Key words: Social studies, social studies curriculum, social studies teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği) | |
dc.title.alternative | 2018 social study evaluation of teaching program according to teachers 'views (Sample of Tokat) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268695 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580112 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |